Netsprint: nowi właściciele i nowa strategia

Netsprint podczas dzisiejszej konferencji prasowej przedstawił nowych właścicieli spółki. Wraz z tą zmianą przedstawiono nową strategię. Właścicielami firmy zostało kilku prywatnych inwestorów – w tym obecny prezes Artur Banach.

Udziały w spółce objęła grupa polskich inwestorów, największym jest wieloletni prezes firmy, Artur Banach. Dotychczasowym udziałowcem Netsprint była norweska grupa medialna Amedia. Zarząd spółki pozostaje w aktualnym składzie – Artur Banach, Łukasz Duda. Powołana została nowa Rada Nadzorcza, a jej przewodniczącym został Radosław Rejman – doświadczony menedżer i doradca inwestycyjny, związany wcześniej m.in. z Opera TFI.

Spółka przyjęła również strategię na lata 2014-2016. W komunikacie prasowym czytamy:

newspointPlany firmy na najbliższe 6 miesięcy obejmują innowacje w każdym z wyżej wymienionych obszarów działalności. W obszarze reklamy kontekstowej i behawioralnej Netsprint planuje m.in. wprowadzenie nowego rozwiązania dla reklamodawców Adkontekst eCommerce oraz Adkontekst Audience Report. Adkontekst eCommerce umożliwia właścicielom sklepów prowadzenie działań retargetingu spersonalizowanego w modelu CPC. Pierwsze testy produktu pokazują, że wyniki zapewniają reklamodawcom dodatni ROI, przy jednocześnie bardzo atrakcyjnym poziomie CPM dla wydawców. Adkontekst eCommerce będzie oferowany łącznie z platformą RTB Adfocus (zarządzaną przez Netsprint), która wkrótce zostanie zaprezentowana w nowej odsłonie.

Spółka niebawem przedstawi również nową platformę dla wydawców SPP umożliwiającą umożliwiającą monetyzację powierzchni reklamowej w modelu RTB.

Kolejnym dużym projektem Netsprinta na najbliższe miesiące jest uruchomienie Spółdzielni Danych w oparciu o autorską technologię analizy informacji o zainteresowaniach użytkowników – Netsprint Audience. Spółdzielnia Danych polega na gromadzeniu surowych danych o użytkownikach od wydawców w niej zrzeszonych, ich przetwarzaniu na konkretne profile marketingowe (demografia, zainteresowania, intencje zakupowe) i oferowaniu ich reklamodawcom, agencjom i domom mediowym oraz platformom DSP (demand site platform). Ambicją Spółdzielni Danych jest zmniejszenie dysproporcji, jaka dzieli nawet największe polskie firmy internetowe od Google i Facebook, w zakresie danych na temat preferencji polskich użytkowników i stworzenie modelu ich efektywnego użycia.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top