News Corp. potwierdza plany sprzedaży MySpace

Opublikowano: 3 lutego 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Firma News Corp. oficjalnie potwierdziła swoje plany sprzedaży serwisu MySpace. Podczas wczorajszej konferencji, na której ogłoszono wyniki finansowe korporacji, Chase Carey, dyrektor ds. operacyjnych powiedział, że „to właściwy czas” by MySpace znalazł nowego właściciela.

News Corp. skupił wczoraj uwagę mediów. Przede wszystkim za sprawą premiery „The Daily”, pierwszego magazynu przeznaczonego wyłącznie dla użytkowników iPad’a. Równie ciekawa okazała się jednak konferencja, na której ogłoszono wyniki finansowe firmy. Głównie za sprawą oficjalnego potwierdzenia pojawiających się ostatnio spekulacji: News Corp. chce sprzedać MySpace.

News Corp. potwierdza plany sprzedaży MySpace 1MySpace przechodzi zmiany, o których pisaliśmy wielokrotnie; nowy wygląd czy zwolnienia 47 proc. pracowników to tylko niektóre z nich. Niegdysiejszy numer jeden światowych serwisów społecznościowych już dawno musiał pogodzić się z dominacją Facebooka i coraz słabszymi statystykami.

Swoją cierpliwość straciła najwidoczniej także News Corp. Przychody reklamowe nie okazały się tak wysokie, jak zakładano: „wyniki MySpace były słabsze od naszych oczekiwań”, poinformował przedstawiciel News Corp.

Nowe MySpace zostało dobrze odebrane przez rynek i obserwujemy obiecujące statystyki. Ale plan umożliwienia MySpace wykorzystania pełni potencjału może być zrealizowany z nowym właścicielem – powiedział Chase Carey.

News Corp. kupiła MySpace w 2005 r. za 580 mln dolarów.

Dawid ZarazińskiNews Corp. potwierdza plany sprzedaży MySpace

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.