NewsPoint wraz z firmą Newton PL przygotował kolejny raport na temat polityków i partii politycznych, które w trzecim tygodniu kampanii wyborczej (22 – 28 września) najczęściej pojawiały się w polskich mediach papierowych oraz online. Analiza potwierdza negatywny charakter kampanii – najwięcej publikacji o kandydatach i partiach, niezależnie od opcji politycznej, dotyczy wydarzeń o charakterze niezdrowej sensacji, afer, wyzwisk i zarzutów.
Politycy
Niezmienna od kilku tygodni pierwsza pozycja Jarosława Kaczyńskiego (2033 publikacji – niemal 2 razy więcej niż w ubiegłym tygodniu) świadczy o dobrej strategii komunikacyjnej premiera. Za nim uplasował się Aleksander Kwaśniewski. Awans byłego prezydenta w rankingu nie jest bynajmniej skorelowany z rosnącymi słupkami popularności. Wynika przede wszystkim z licznych publikacjami na temat debaty Kaczyński-Kwaśniewski. Wiele publikacji dotyczy również ‘niezdrowej sensacji’ wywołanej przez byłego prezydenta w Kijowie. W pierwszej dziesiątce najczęściej wymienianych w internecie polityków pojawiła się również Nelly Rokita. Co ciekawe, pod względem ilości publikacji wyprzedziła swojego męża (358 do 338). Gwałtowny wzrost ilości publikacji na jej temat jest efektem decyzji o kandydowaniu z listy PiS oraz prób wytłumaczenia się z niefortunnych wypowiedzi na temat aborcji nagranych podczas jej wykładu wygłoszonego w ubiegłym roku na Uniwersytecie Warszawskim. Wiele publikacji ma krytyczny charakter wobec Nelly Rokity – z uwagi na reprezentowanie innej partii politycznej niż jej mąż oraz niestabilne poglądy dotyczące przerywania ciąży.
Partie polityczne
W rankingu partii nastąpiły dość znaczące przetasowania – poza niezmienną pozycją lidera. Po raz pierwszy LiD zanotował więcej publikacji, niż SLD i znalazł się na 3 miejscu rankingu, co może świadczyć o intensyfikacji działań komunikacyjnych. Zgodnie z raportami wyborczymi NewsPoint z ubiegłych tygodni, nazwa SLD była znacznie lepiej rozpoznawana i częściej obecna w prasie niż LiD. Kolejną niespodzianką jest fakt, że Liga Polskich Rodzin po raz pierwszy była wymieniana – zarówno w prasie, jak i w internecie – częściej niż Samoobrona. Ta zmiana wynika z publikacji o zakwestionowaniu autentyczności podpisów na listach poparcia dla kandydatów LPR w Częstochowie przez Państwową Komisję Wyborczą. Na „popularność” LPR wpływ miał również wyrok sądu, nakazujący Romanowi Giertychowi przeproszenie Adama Michnika za nazwanie go „byłym partyjnym aparatczykiem”.
Podsumowanie przygotowano przy wykorzystaniu usługi monitorowania internetu NewsPoint. Raport w wersji online znajduje się pod adresem: http://www.newspoint.pl/nowosci/kampania_negatywna_w_liczbach
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.