Nie wiedzą, że to VoIP

Opublikowano: 8 października 2006. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Inotel – niezależny operator telekomunikacyjny oferujący usługi telefonii IP – po przeanalizowaniu struktury i dynamiki wzrostu swoich klientów odkrył, że swój 30 proc. miesięczny rozwój zawdzięcza głównie osobom, które nie wiedzą, że korzystają z telefonii IP.
„To paradoks, ale największa grupa naszych klientów nie zdaje sobie sprawy z tego, że korzysta z VoIP. Najczęściej znajdują się oni w zasięgu działania współpracujących z nami dostawców Internetu i po prostu kupują od nich telefon. Potem podłączają tradycyjny aparat do gniazdka telefonicznego i zaczynają płacić wielokrotnie niższe rachunki. O tym, że to VoIP nie wiedzą i wcale ich to nie interesuje. Ważne jest to, że jakość rozmów jest taka sama, a rachunki dużo niższe niż u tradycyjnych operatorów” – mówi Jakub Dwernicki, Prezes Zarządu Inotel SA.

Obecnie w oparciu o platformę Inotel (www.inotel.pl) swoje usługi telekomunikacyjne oferuje ponad 80 dostawców Internetu i sieci telewizji kablowych. Sprzedają oni telefon pod własną marką i w oparciu o samodzielnie prowadzoną politykę cenową. W ich zasięgu znajduje ok. 1 miliona gospodarstw domowych. Ilość rozmów wydzwanianych miesięcznie przez klientów Inotela w sierpniu przekroczyła 3 miliony minut na miesiąc i nadal rośnie.

Osiągnięcia Inotela to rezultat rosnącej popularności telefonii VoIP w Polsce. Jak wynika z raportu Synergy Research Group Polska jest jednym z przodujących państw w Europie pod względem dynamiki rozwoju telefonii IP. Według analityków do 2008 roku w Europie Środkowej 50 proc. małych i średnich przedsiębiorstw korzystać będzie z technologii IP zamiast klasycznej telefonii.

www.inotel.pl

Hanna LaskowskaNie wiedzą, że to VoIP

Podziel się!

O autorze

hania