Niemieckie władze przygotowują się do wprowadzenia opłat za używanie treści w wyszukiwarkach oraz agregatorach wiadomości. Wszystko to w ramach wymuszenia stosowania praw autorskich przy wykorzystywaniu wycinków artykułów, które stanowią integralną część publikowanych wiadomości w sieci.
Jak podają w oficjalnym piśmie niemieckie władze: komercyjne firmy, jakimi są zarządzający wyszukiwarkami i agregatorami wiadomości, będą musiały uiszczać w przyszłości opłaty wydawcom za dystrybucję produktów prasowych (np. artykułów prasowych) w Internecie.
Podobne działania miały już miejsce w Wielkiej Brytanii, gdzie zastosowano ograniczenia w publikowaniu wycinków prasowych. W tamtym jednak przypadku nie uwzględniano wyników wyszukiwania. Analogiczna sytuacja zaistniała w Belgii już w 2008 roku, gdzie oskarżona przez belgijskich wydawców firma Google musiała wypłacić 49 mln euro odszkodowania za używanie treści artykułów w serwisie Google News.
W związku z niemieckimi planami właśnie firma Google może stracić najwięcej, ponieważ oprócz agregatora Google News wykorzystuje również treści z innych serwisów przy wynikach wyszukiwania.
źródło: paidContent.com
Wpisy promowane
- 5 kluczowych powodów, dla których warto zainwestować w system ERPSystemy ERP przydatne są z wielu powodów. Ich głównym zadaniem jest ułatwienie zarządzania firmami, których działanie opiera się na współpracy ...
- Co zrobić, aby zwiększyć swoją szansę na otrzymanie pracy w IT?Szukasz pracy w sektorze nowoczesnych technologii i zastanawiasz się, co możesz zrobić, aby zwiększyć szansę na otrzymanie wymarzonej posady? Przede ...
Wydarzenia
4. Data Economy Congress
07.10.2024 - 08.10.2024
CyberTrust 2024
07.10.2024 - 08.10.2024
AI Biznes Forum
29.10.2024 - 30.10.2024
Najnowsze wpisy
- Webinary jako Nowa Forma Dochodu: Analiza Polskiego RynkuW tym roku najbardziej dochodowy polski webinar dotyczył ratownictwa medycznego i zarobił ponad 83 tys. zł. Wydarzenia online z branży ...
- Raport „E-commerce w Polsce 2024” – Stabilny odsetek polskich internautów kupujących onlineWedług najnowszego raportu „E-commerce w Polsce 2024”, odsetek polskich internautów dokonujących zakupów online utrzymuje się na stabilnym poziomie. W 2023 ...
- IdoSell nawiązuje współpracę z AdyenIdoSell, znana platforma e-commerce w Polsce, ogłosiła strategiczną współpracę z Adyen, globalną platformą technologii finansowych. W ramach tej współpracy Adyen ...
- Raport – handel opiniami w sieciFirmy sprzedające w sieci walczą coraz zacieklej o klientów. A ponieważ aż 95% internautów przed zakupem sprawdza recenzje, to niektóre ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.