Nokia rezygnuje z marki Ovi

Opublikowano: 16 maja 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Nokia zapowiedziała rezygnację z marki Ovi – nazwa zostanie zamieniona na proste „Nokia”. Rebranding rozpocznie się w lipcu i zakończy w przyszłym roku wraz z pełnym przejściem na platformę mobilną Microsoftu.

Nokia rezygnuje z marki Ovi 1Dzięki centralizacji identyfikacji naszych usług wokół jednej marki, nie dwóch, chcemy wzmacniać siłę marki Nokia i ujednolicać jej architekturę – przy jednoczesnym dostarczaniu atrakcyjnych możliwości dla naszych partnerów i klientów – powiedział Jerri DeVard, szef marketingu firmy.

Marka Ovi odnosi się do szeregu usług Nokii, między innymi sklepu z aplikacjami, muzyką czy cyfrowych map. Zamiast Ovi Store, Ovi Music czy Ovi Maps będzie więc można korzystać odpowiednio z Nokia Store, Nokia Music oraz Nokia Maps.

Początek procesu rebrandingu zaplanowano na tegoroczne miesiące wakacyjne (wraz z pojawieniem się nowych urządzeń firmy). Jego zakończenie planowane jest na 2012 r., czyli chwilę pełnego przejścia Nokii na platformę mobilną Microsoftu. Windows Phone 7 stanie się wtedy podstawową platformą dla smartfonów fińskiego producenta. Współpraca firm obejmie również szereg innych usług takich jak Bing, Xbox Live czy Office.

Dawid ZarazińskiNokia rezygnuje z marki Ovi

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.