Firmy Nokia oraz Microsoft ogłosiły zawarcie strategicznego partnerstwa. Windows Phone 7 stanie się podstawową platformą dla smartfonów fińskiego producenta. Współpraca obejmie również szereg innych usług takich jak Bing, Xbox Live czy Office.
Kilka dni temu w bardzo szczerej notatce szef Nokii Stephen Elop napisał, że jego firma znajduje się w bardzo trudnym momencie swojej historii i potrzebna jest jej nowa strategia biznesowa. Dzisiejsze ogłoszenie wyjaśnia co Elop miał na myśli.
Nokii i Microsoft połączą wiele podobnych usług. Dla przykładu: sklep z aplikacjami Nokii zostanie zintegrowany z Microsoft Marketplace, a platforma Nokia Maps znajdzie zastosowanie w wyszukiwarce Bing oraz usłudze AdCenter. Najważniejsza jednak wiadomość dotyczy Windows Phone 7 – stanie się on domyślnym systemem dla smartfonów Nokii.
Stephen Elop, szef Nokii, Steve Ballmer, szef Microsoftu
Zmiany dotkną także struktur organizacyjnych. Od pierwszego kwietnia Nokia będzie miała dwa główne oddziały: Smart Devices, który prowadzić będzie Jo Harlow oraz dział Mobile Phones pod przewodnictwem Mary McDowell.
Symbian, system operacyjny wykorzystywany i dotychczas intensywnie rozwijany przez Nokię przestanie być priorytetowym projektem, stając się systemem dla niskobudżetowych telefonów. Choć firma zapewnia, że ma zamiar dostarczyć jeszcze ok. 150 mln urządzeń z tym systemem to jej inżynierowie skupiają się już na rozwoju systemu Windows Phone 7. Podobny los czeka system MeeGo, który przestanie być oficjalnie rozwijany.
Na poniższym filmie szefowie Nokii i Microsoftu nie kryją entuzjazmu. „Stworzymy możliwości większe od tego, co do tej pory istniało”, mówi Stephen Elop. Trudno jednak nie odnieść wrażenia, że największym wygranym jest tu Microsoft, który otrzymuje bardzo ważny oręż w walce o zwycięstwo na rynku mobilnym.
http://www.youtube.com/watch?v=xe3ksR8zgXg
Wpisy promowane
- Optymalne zarządzanie tekstyliami to lepsze planowanie i przejrzyste kosztyZarządzanie tekstyliami to m. in. także korzystanie z outsourcingu oferowanego przez profesjonalnego dostawcę usług tekstylnych. Użytkownik przede wszystkim pozbywa się ...
- Naklejki reklamowe z logo firmy: jak stworzyć spójny i rozpoznawalny wizerunek?Branding firmy to wartość niematerialna, która w dzisiejszych, mocno konkurencyjnych czasach nieoceniona. Każdy z nas zna marki, których nazwa od ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
- Shoper prezentuje wyniki finansowe: wartość transakcji przekroczyła 10 mld zł w tym rokuShoper, dostawca rozwiązań e-commerce w modelu SaaS w Polsce, opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał oraz pierwsze dziewięć miesięcy 2024 ...
- Zalando: wzrosty w trzecim kwartale w B2C i B2BFirma Zalando w trzecim kwartale odnotowała silny wzrost w obu wektorach wzrostu: B2C i B2B, napędzany rosnącym popytem konsumentów przy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.