Nowa odsłona księgarni internetowej PWN

Pod adresem http://ksiegarnia.pwn.pl ruszyła zmodernizowana księgarnia internetowa największego polskiego wydawcy publikacji naukowych i akademickich. Zamiany wprowadzono przy współpracy z poznańską agencją Symetria.

Księgarnię wdrożył programistycznie zespół PWN na podstawie projektu funkcjonalnego, wytycznych i grafik opracowanych przez Symetrię.  Głównym celem działań było usprawnienie interakcji z użytkownikiem oraz ułatwienie internautom dotarcia do pełnej informacji o ofercie. Wdrożenie stanowi kontynuację dotychczasowej współpracy Symetrii i Wydawnictwa na polu doradztwa e-biznesowego, której efektem były szczegółowe rekomendacje strategii internetowej dla wszystkich spółek Grupy PWN.

Zdecydowaliśmy się zaprosić agencję ze względu na znajomość naszych zasobów i potrzeb, jednakże przede wszystkim z uwagi na specjalizację w temacie użyteczności serwisów WWW – wskazuje Piotr Mazurkiewicz, pełnomocnik zarządu ds. e-commerce w WN PWN.

Skalę projektu obrazuje rozpiętość oferty Księgarni PWN. Obok kilku tysięcy tradycyjnych publikacji naukowych oferuje ona wiedzę w postaci cyfrowej: w postaci multimediów, kursów online oraz książek naukowych dostępnych przez Internet (za pośrednictwem czytelni online ibuk.pl). Uruchomiony właśnie serwis to kolejny krok w realizacji strategii internetowej WN PWN.

Projektowanie poprzedziła diagnoza poprzedniej wersji serwisu zakończona rekomendacjami i wskazaniem dobrych praktyk. Sprawdziła się tu metoda pracy uwzględniająca analizę i prototypowanie. Symetria stworzyła dla nas interaktywny projekt funkcjonalny witryny  – opowiada Piotr Mazurkiewicz – Pozwoliło to prześledzić działanie serwisu od strony użytkownika. Dodatkowo, byliśmy w stanie dokładnie zaplanować mechanizmy e-commerce, jak cross- i up-selling.

Księgarnia to jednak nie tylko sklep. Opisom produktów towarzyszą treści uzupełniające, takie jak fragmenty i prezentacje książek, recenzje akademickie i opinie innych użytkowników oraz biografie autorów. W porównaniu z dotychczasowym serwisem postawiliśmy na kompleksowe myślenie o produkcie. Teraz internauta zainteresowany daną pozycją może w łatwy sposób sprawdzić wszystkie dostępne treści z nią związane, jak i łatwo przejść do powiązanych, podobnych pozycji – mówi odpowiedzialny za projekt Wojciech Chojnacki z Symetrii. Prace ułatwiało wspólne z zespołem PWN spojrzenie na założenia projektu  – dodaje Chojnacki – Bez problemu zgodziliśmy się co do czystości architektury i grafiki serwisu, oddającej naukowy charakter prezentowanych publikacji. Koncentrowaliśmy się na użyteczności, która jednak ma poprawić skuteczność sprzedażową serwisu. W rezultacie zyskują wszyscy: użytkownicy i właściciele serwisu.

www.ksiegarnia.pwn.pl

Wpisy promowane

  • Jak wysłać paczkę do Niemiec?
    Niemcy to ponad 83-milionowy kraj, który jest największym sąsiadem, a zarazem jednym z największych partnerów handlowych Polski. Nasza gospodarka jest ...
  • Dealer samochodów – jak wybrać najlepszego?
    Zakup samochodu to duża inwestycja, dlatego przed podpisaniem umowy warto poświęcić trochę czasu na znalezienie najlepszej oferty. Nie chodzi tutaj ...

Wydarzenia

Weź nasz patronat!
31.12.2021

Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.

Przewiń do góry