Nowa płyta Perfectu tylko z Internetu

Zespół Perfect we współpracy z portalem INTERIA.PL będzie sprzedawał swoją najnowszą płytę „Schody” wyłącznie przez Internet. Po raz pierwszy w historii polskiego przemysłu fonograficznego na sprzedaż swoich nagrań w ten sposób zdecydował się zespół z muzycznej ekstraklasy. Do wejścia zgodnie z prawem w posiadanie płyty nagranej przez legendę polskiego rocka przekonuje niska cena.

– Po siódme nie kradnij! Koniec z piractwem. Najnowszą płytę zespołu Perfect każdy może kupić w portalu INTERIA.PL za jedyne 15 złotych, pojedynczy utwór za 3 złote – zdradza lider zespołu Grzegorz Markowski.

– Piętnaście złotych to cena, po jakiej złodzieje własności intelektualnej sprzedają pirackie kopie kompaktów z muzyką. Dzięki sprzedaży przez Internet cena płyty Perfectu jest bardziej dopasowana do finansowych możliwości statystycznego Polaka i nie opłaca się jej nielegalnie kopiować – komentuje współpracę z Perfectem Jacek Pasławski, członek zarządu INTERIA.PL.

– Mamy nadzieję, że to wydarzenie stworzy precedens, który da impuls do rozwoju w Polsce rynku muzyki w Internecie. Na ten rodzaj działalności branża internetowa jest gotowa już od dawna – dodaje.

Dystrybucja nagrań muzycznych poprzez Internet eliminuje niektóre koszty związane z tradycyjnymi formami sprzedaży muzyki. Według raportu Committe for Economic Development, udział takich kosztów, jak marża detalisty, koszty tłoczenia, administracyjne i fizycznej dystrybucji w cenie finalnego fonogramu sprzedawanego w sklepie wynosi prawie 50%. Dzięki sprzedaży przez Internet znaczącemu ograniczeniu mogą ulec także, ponoszone przez wydawców, koszty wyszukiwania nowych talentów, bo to odbiorcy – ściągając pliki – decydować będą które utwory i którzy wykonawcy im się podobają.

Wszystkie informacje o płycie i jej zawartości znaleźć można na stronach portalu INTERIA.PL. W udostępnionym równocześnie z rozpoczęciem konferencji prasowej specjalnym serwisie użytkownicy mogą odsłuchać fragmenty utworów składających się na album „Schody” oraz dokonać zakupu zarówno całej płyty, jak i poszczególnych utworów.

Złożenie zamówienia przekierowuje kupującego na internetowe strony Centrum Rozliczeń. Płatności dokonać można za pomocą karty płatniczej oraz za pomocą takich form, jak mTransfer (mBank) i Płacę z Inteligo (IFS). Podczas zakupu konieczne jest podanie własnego adresu e-mail, gdyż po dokonaniu płatności kupujący otrzymuje pocztą elektroniczną wiadomość zawierającą łącze (link) oraz unikatowy kod dostępu do strony, z której można ściągnąć pełne wersje zakupionych utworów. Po zalogowaniu się należy pobrać na swój komputer pliki z wybranymi utworami lub całą płytę. Ściągniętych utworów można słuchać bezpośrednio z komputera albo kopiując je np. do przenośnych odtwarzaczy MP3. Można też – korzystając z odpowiedniego oprogramowania – nagrać utwory na płytę CD. Ze stron internetowych można pobrać również projekt okładki albumu.

Szacunki Merill Lynch pokazują, że na przestrzeni kilkunastu lat, od momentu upowszechnienia się formatu CD, wartość sprzedaży na rynku muzycznym wzrosła ponad czterokrotnie, zaczęła jednak maleć od momentu pojawienia się pierwszych systemów peer-to-peer, umożliwiających użytkownikom Internetu wymienianie się plikami muzycznymi. Według Międzynarodowej Federacji Przemysłu Muzycznego IFPI 27% osób nielegalnie wymieniających pliki muzyczne za pośrednictwem sieci Internet ogranicza swoje wydatki na kupowanie legalnych fonogramów. W 2002 r. produkcja pirackich fonogramów na całym świecie osiągnęła poziom 1,8 mld sztuk, co oznacza wzrost o 14% w stosunku do roku 2001. Straty przemysłu muzycznego w związku z piractwem w 2002 r. wyniosły 4,6 mld dolarów.

Udostępnienie w 2004 r. użytkownikom Internetu na świecie serwisów, takich jak iTunes, Musicmatch czy Rhapsody, umożliwiających legalne nabywanie plików muzycznych pozwoliło na przekroczenie masy krytycznej dla usług muzycznych online, z których pod koniec 2003 r. korzystało w Europie ponad pół miliona konsumentów. W ciągu niespełna roku od uruchomienia przez firmę Apple serwisu iTunes sprzedano za jego pośrednictwem ponad 50 mln plików muzycznych, każdy po 99 centów. Przeciętnie w ciągu tygodnia z serwisu pobieranych jest 2,5 miliona plików. Według IFPI online music report rok 2004 będzie okresem intensywnego wzrostu w części branży muzycznej.

http://perfect.interia.pl

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top