Nowoczesny system wyszukiwawczy Wirtualnej Polski i Netsprint.pl stawia na odpowiedzi. Partnerzy obrali nowatorski kierunek. W odpowiedzi na pytania kierowane przez użytkownika do wyszukiwarki prezentują informację tematycznie związaną z zapytaniem.
„Obecnie ważne są nie tylko linki do stron WWW prezentowane w odpowiedzi na zapytanie użytkownika, ale liczy się także trafna analiza jego intencji. – mówi Grzegorz Borowski, odpowiedzialny za produkty wyszukiwania w portalu Wirtualna Polska – Systematycznie, wraz z partnerem Netsprint.pl, rozwijamy naszą wyszukiwarkę tak, by rozpoznawała zamysł internauty dokładnie w chwili wpisywania przez niego w okno wyszukiwarki konkretnego słowa, czy wyrażenia. Naszym celem jest taka odpowiedź, która przyjmuje postać konkretnych, uporządkowanych informacji, ściśle związanych z szukanym zagadnieniem. Dzięki temu rozwiązaniu pytający nie musi dodatkowo przeglądać stron WWW, stanowiących wyniki wyszukiwania. Użytkownika korzystającego z wyszukiwarki nie interesuje tak naprawdę zbiór linków. On chce otrzymać odpowiedź na swoje pytanie. A my mu ją po prostu dajemy. ”
I tak, wpisując w wyszukiwarkę np. Sean Connery, otrzymamy nie tylko linki do stron WWW, ale również zdjęcie i skróconą biografię artysty oraz jego filmografię. Podobnie użytkownik, który chce się dowiedzieć, jakie modele produkuje Opel lub jaka jest opinia innych użytkowników o tych samochodach, musi jedynie wpisać takie zapytanie w wyszukiwarkę. Później wystarczy jedno kliknięcie, aby obejrzeć galerie zdjęć każdego z modeli czy też dowiedzieć się, ile kosztuje interesujący internautę samochód.
Prezentowanie odpowiedzi na wp.pl i w NetSprint.pl oparte jest o ten sam mechanizm. Firmy współpracują również przy pozyskiwaniu najwyższej jakości baz informacji, które będą przeszukiwane przez użytkowników. Już teraz serwisy, posiadające unikalne, uporządkowane zasoby informacyjne i są zainteresowane ich udostępnianiem w wynikach wyszukiwania, mogą się zgłaszać w celu nawiązania współpracy.
O genezie wdrażanego mechanizmu opowiada Artur Banach, Prezes NetSprint.pl: „Koncepcję „inteligentnej wyszukiwarki” rozwijamy już od ponad roku. Zakłada ona uporządkowanie zasobów znajdujących się w polskiej sieci tak, aby na większość zapytań użytkowników dostarczać im oczekiwane przez nich informacje już na stronie wynikowej. Obserwując astronomiczne tempo, w jakim rośnie liczba stron w Sieci, uważamy, że coraz częściej „zwykłe” wyniki wyszukiwania będą zbyt chaotyczne, a przez to nieakceptowane przez użytkowników polskiego Internetu.”
Inteligentna wyszukiwarka Wirtualnej Polski i Netsprint.pl jest kolejnym etapem realizowanej konsekwentnie przez partnerów strategii dostarczania polskim użytkownikom najwyższej jakości wyników wyszukiwania. Dynamicznie rozbudowywana o nowe kategorie tematyczne, w niedługim czasie ruszy w wersji finalnej, dostępnej zarówno w serwisie Netsprint.pl, jak
i w portalu Wirtualna Polska.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.