Nowy mBank

Opublikowano: 14 lipca 2004. Kategoria: Rynek. Tagi:

mBank usprawnił nawigację w serwisie internetowym. Zmodyfikowana szata graficzna, nowe sekcje i wyodrębnione miejsca interakcji z Klientem mają usprawnić poruszanie się po stronach WWW.

Główną ideą zmian było wprowadzenie bardziej przejrzystego sposobu poruszania się po stronach mBanku, bez znacznych modyfikacji w ogólnym wyglądzie serwisu. Najbardziej znaczące zmiany to:
wprowadzenie rozwijalnego menu w obrębie grup produktów, co przyśpiesza dostęp do oferty
wyodrębnienie sekcji ubezpieczeń, społeczności (mCafe) i e-commerce (mSzop)
rozbudowanie szybkich łączy, na dole stron www, do najbardziej interesujących stron
umieszczenie wyszukiwarki na wszystkich stronach serwisu
udostępnienie tabeli opłat i prowizji w formie pełnej oraz formie skróconej – dotyczącej konkretnego produktu

Praktycznym rozwiązaniem jest wyeksponowanie bezpośrednich linków do wniosków na stronie głównej w celu ułatwienia zakładania rachunków i ubiegania się o kredyt. Także wersje demo, przewodnik, logowanie i procedury otwarcia rachunku są łatwiej dostępne w nowym serwisie.

Odrębne dotąd serwisy zyskały spójną szatę graficzną. Najwięcej zmian widocznych jest na stronach mCafe. Forum zostało uzupełnione o nowe opcje, np. sortowanie wątków wg dat i autorów, czy też nowe grafiki i emotikony.

Zmiany dotyczą również Biura Prasowego, które oprócz nowej grafiki zostało uzupełnione o dodatkową usługę – zarejestrowani dziennikarze, po wskazaniu interesującej ich tematyki, drogą mailową otrzymują komunikaty prasowe mBanku.

http://www.mBank.com.pl

Sylwester KozakNowy mBank

Nowy mBank

Opublikowano: 30 lipca 2002. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , ,

mBank – pierwszy wirtualny bank w Polsce, detaliczne ramię BRE Banku SA, w dniu wczorajszym uruchomił nowy, gruntownie zmodernizowany serwis www dostępny pod adresem: http://www.mBank.com.pl.

Jednocześnie liczba Klientów banku przekroczyła 250 tys.
Po okresie dwudziestu miesięcy od rozpoczęcia działalności niezbędne stało się dostosowanie stron internetowych mBanku do stale poszerzanej oferty i ułatwienie ćwierćmilionowej rzeszy Klientów uzyskiwania informacji o mBanku i oferowanych przez niego produktach.

Poprzedni serwis www mBanku, nieznacznie tylko zmodyfikowany od momentu uruchomienia w listopadzie 2000 roku, miał na celu prezentowanie podstawowych produktów dla Klientów indywidualnych: lokaty a vista eMAX i rachunku eKONTO. Od tego czasu oferta mBanku poszerzyła się m.in. o lokaty terminowe: eMAX Lokatę i mLokatę, rachunek firmowy mBIZNES Konto, kredyt odnawialny, eKARTĘ do dokonywania bezpiecznych zakupów w Internecie, ubezpieczenia kart i rachunek dla młodzieży izzyKONTO. Prezentacja tak szerokiej oferty w ramach dotychczasowego serwisu stała się bardzo trudna, a struktura i nawigacja skomplikowana.

W okresie ostatnich miesięcy stronę główną mBanku w dni robocze odwiedzało średnio od 25 do 27 tys. użytkowników, co przy liczbie Klientów. przekraczających 250 tys. oznacza, że średnio co dziesiąty Klient mBanku odwiedza jego strony pięć razy w tygodniu.

Taka forma kontaktu klienta z bankiem stanowi o zasadniczej przewadze bankowości wirtualnej nad tradycyjną, ponieważ Klienci banków tradycyjnych nie utrzymują tak częstych kontaktów ze swoimi instytucjami finansowymi.

Dla banku wirtualnego, który nie posiada fizycznych oddziałów strony www to podstawowe miejsce budowania relacji z Klientami, dlatego modyfikacja dotychczasowego serwisu stała się koniecznością. Całkowicie zmieniła się nawigacja, ułatwiono dostęp do informacji o ofercie mBanku przez specjalne menu, dostępne na każdej stronie serwisu. Na stronie głównej pojawiły się najważniejsze informacje i komunikaty, których pełen zestaw znajduje się na stronie Aktualności. Dział Ważne pytania i odpowiedzi został gruntownie przeanalizowany i uzupełniony. Uruchomiona została także nowa wersja demonstracyjna systemu transakcyjnego mBanku, uwzględniającą ostatnio wprowadzone zmiany, w tym dokonywanie przelewów do ZUS przez Internet oraz drukowanie potwierdzeń wykonanych operacji na rachunkach.

Na wszystkich stronach serwisu przewidziano miejsce na elementy graficzne – banery reklamujące ofertę mBanku. W ten sposób mBank zrezygnował z pierwotnej strategii unikania autoreklamy wewnątrz serwisu www, kierując się przekonaniem, że strony o tak wysokiej oglądalności są doskonałym miejscem do budowania świadomości marki i podnoszenia znajomości oferty mBanku. Nadal na stronach mBanku można znaleźć zdjęcia pracowników – jest to kontynuacja tradycji, gdyż mBank był pierwszym bankiem w Polsce, który na swoich internetowych stronach pokazał „ludzką twarz” swojej załogi.

Za kulisami serwis www jest obsługiwany przez całkowicie nowy system redakcyjny, pozwalający na aktualizacje on-line znacznie większej liczby elementów niż dotychczas; należą do nich m.in.: komunikaty i wiadomości, oprocentowanie i inne dane liczbowe, pytanie tygodnia oraz działy: Promocje i Ważne pytania i odpowiedzi.

http://www.mBank.com.pl

Sylwester KozakNowy mBank

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.