Firma AfterMarket.pl poinformowała, że za kwotę 315 tys. dolarów, czyli ponad miliona złotych nabyła prawa do domeny co.pl. To nowy rekord ujawnionych domenowych transakcji.
Za pośrednictwem giełdy AfterMarket.pl właściciela zmieniła domena co.pl. Domena kosztowała 315 tys. dolarów, czyli około 1 008 000 zł. Jest to, jak do tej pory, rekordowa ujawniona transakcja na rynku polskich domen internetowych. Wcześniej najdroższą sprzedaną domeną była opony.pl (960 000 zł).
Na czym polega wartość tej kosztownej dwuliterówki? Przede wszystkim jej zarejestrowane subdomeny tworzą adresy internetowe, które wkrótce stosowane będą jako alternatywne do swoich odpowiedników zakończonych na .com.pl. (Wzorem niektórych rynków zagranicznych, gdzie domen .co używa się z równych powodzeniem jak adresów z rozszerzeniem .com). Można spodziewać się, że wkrótce polscy przedsiębiorcy często wybierać będą końcówkę .co.pl dla nazw swoich projektów – informuje AfterMarket.pl.
Jak nową domenę AfterMarket.pl chce zagospodarować? Będzie nowy rejestr. Cena rejestracji oraz przedłużeń domen wybrananazwa.co.pl została ustalona na 20 zł.
O komentarz poprosiliśmy inwestorów domenowych – gdy tylko otrzymamy odpowiedź, zamieścimy aktualizację.
Transakcję i jej potencjał komentuje Daniel Dryzek, inwestor domenowy, autora bloga danieldryzek.pl i organizator branżowej konferencji MeetDomainers.
Gratuluję transakcji obu stronom i życzę powodzenia w projekcie. Osobiście jednak uważam, że domeny .co.pl nie przyjmą się na polskim rynku i podchodziłbym bardzo ostrożnie do rejestrowania nazw w tym rozszerzeniu.
Grupa, w której jest serwis Aftermarket.pl, ma już doświadczenie we wprowadzaniu tego typu rozszerzeń na rynek. Jakiś czas temu EuroDNS wprowadził domeny w .co.nl, a niedawno pojawiła się też możliwość rejestrowania nazw w .com.de. Być może praktyka jednak pokazuje, że to dobry biznes. Zobaczymy jak będzie w Polsce – ja jestem mimo wszystko sceptykiem.
I jeszcze komentarz od Rafała Pietrzyka z Netibo.pl.
Co.pl to kolejna domena po co.nl, co.no, co.ee czy co.de promowana jako domena alternatywa dla krajowego rejestru.
Jej nowy „operator” planuje 30 tys. rejestracji w najbliższym roku co pozwoli na zwrot 60 proc. inwestycji w bardzo krótkim terminie. Jeżeli AfterMarket.pl posiada pomysł na sprzedaż takiej liczby domen w rozszerzeniu co.pl to cenę zakupu można nazwać okazyjną. Ponieważ nie jest to pierwsze przejęcie grupy EuroDNS domeny co.ccTLD można też wnioskować, że ten model biznesowy sprawdza się za granicą.
Należy jednak pamiętać, że podobnie jak w przypadku aliasów, abonent uzależniony jest nie od rejestru domeny .PL, a od prywatnego przedsiębiorcy.
Wpisy promowane
- Odzież robocza powinna sygnalizować kompetencjeZadbana i atrakcyjna odzież robocza świadczy o profesjonalizmie – to powszechnie znany fakt. Branża rzemieślnicza nie jest tu wyjątkiem. Dlatego ...
- Integracje dla e-commerce – jakie przynoszą korzyści?W erze cyfrowej transformacji, e-commerce już od dłuższego czasu jest nie tylko alternatywą dla tradycyjnego handlu, ale często staje się ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Black Weekend z BLIKIEM – liczba transakcji blisko 18 mlnKolejny raz wyprzedaże związane z Black Friday i Cyber Monday przyciągnęły liczne grono klientów. Atrakcyjne ceny skłoniły ich do zakupów, ...
- IdoSell – Sklepy internetowe odnotowały nawet 50 proc. wzrosty w BlackWeekBlack Week, Black Weekend i Cyber Monday – w tym okresie w sklepach internetowych sprzedaż wzrosła nawet o 50 proc. ...
- Black Friday 2023 – średnia wysokość przeceny sięgnęła 31%. Piątek ze sprzedażą większą o 24% niż w 2022!Salesforce przygotował podsumowanie Black Friday oparte na globalnych danych zakupowych zebranych od ponad 1,5 miliarda konsumentów. Jak wyglądał Black Friday ...
- DRAGO entertainment odnotowało ponad trzykrotny wzrost zysku EBITWyraźne wzrosty po pierwszych trzech kwartałach 2023 odnotowała notowana na GPW spółka DRAGO entertainment. W okresie styczeń – wrzesień wypracowano ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.