Firma AfterMarket.pl poinformowała, że za kwotę 315 tys. dolarów, czyli ponad miliona złotych nabyła prawa do domeny co.pl. To nowy rekord ujawnionych domenowych transakcji.
Za pośrednictwem giełdy AfterMarket.pl właściciela zmieniła domena co.pl. Domena kosztowała 315 tys. dolarów, czyli około 1 008 000 zł. Jest to, jak do tej pory, rekordowa ujawniona transakcja na rynku polskich domen internetowych. Wcześniej najdroższą sprzedaną domeną była opony.pl (960 000 zł).
Na czym polega wartość tej kosztownej dwuliterówki? Przede wszystkim jej zarejestrowane subdomeny tworzą adresy internetowe, które wkrótce stosowane będą jako alternatywne do swoich odpowiedników zakończonych na .com.pl. (Wzorem niektórych rynków zagranicznych, gdzie domen .co używa się z równych powodzeniem jak adresów z rozszerzeniem .com). Można spodziewać się, że wkrótce polscy przedsiębiorcy często wybierać będą końcówkę .co.pl dla nazw swoich projektów – informuje AfterMarket.pl.
Jak nową domenę AfterMarket.pl chce zagospodarować? Będzie nowy rejestr. Cena rejestracji oraz przedłużeń domen wybrananazwa.co.pl została ustalona na 20 zł.
O komentarz poprosiliśmy inwestorów domenowych – gdy tylko otrzymamy odpowiedź, zamieścimy aktualizację.
Transakcję i jej potencjał komentuje Daniel Dryzek, inwestor domenowy, autora bloga danieldryzek.pl i organizator branżowej konferencji MeetDomainers.
Gratuluję transakcji obu stronom i życzę powodzenia w projekcie. Osobiście jednak uważam, że domeny .co.pl nie przyjmą się na polskim rynku i podchodziłbym bardzo ostrożnie do rejestrowania nazw w tym rozszerzeniu.
Grupa, w której jest serwis Aftermarket.pl, ma już doświadczenie we wprowadzaniu tego typu rozszerzeń na rynek. Jakiś czas temu EuroDNS wprowadził domeny w .co.nl, a niedawno pojawiła się też możliwość rejestrowania nazw w .com.de. Być może praktyka jednak pokazuje, że to dobry biznes. Zobaczymy jak będzie w Polsce – ja jestem mimo wszystko sceptykiem.
I jeszcze komentarz od Rafała Pietrzyka z Netibo.pl.
Co.pl to kolejna domena po co.nl, co.no, co.ee czy co.de promowana jako domena alternatywa dla krajowego rejestru.
Jej nowy „operator” planuje 30 tys. rejestracji w najbliższym roku co pozwoli na zwrot 60 proc. inwestycji w bardzo krótkim terminie. Jeżeli AfterMarket.pl posiada pomysł na sprzedaż takiej liczby domen w rozszerzeniu co.pl to cenę zakupu można nazwać okazyjną. Ponieważ nie jest to pierwsze przejęcie grupy EuroDNS domeny co.ccTLD można też wnioskować, że ten model biznesowy sprawdza się za granicą.
Należy jednak pamiętać, że podobnie jak w przypadku aliasów, abonent uzależniony jest nie od rejestru domeny .PL, a od prywatnego przedsiębiorcy.
Wpisy promowane
- Proces zakupu nieruchomości w Dominikanie dla obcokrajowcówChcesz ulokować swoje oszczędności w bezpieczny sposób, pozwalając im na siebie zarabiać? A możesz szukasz dla siebie miejsca, w którym ...
- Reklama zewnętrzna: Klucz do Sukcesu w Ery CyfrowejReklama zewnętrzna, mimo cyfrowej rewolucji, nie straciła na wartości, ale wręcz przeciwnie – stała się bardziej efektywna i innowacyjna. Billboardy ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Rusza „NAJtaniej” w aplikacji ERLIPlatforma zakupowa ERLI uruchomiła w swojej aplikacji sekcję „NAJtaniej”. Codziennie znajdą w niej nowe najkorzystniejsze oferty – każda z nich ...
- Paweł Fornalski (IdoSell) zainwestował 5 mln. zł. w polską platformę e-commerce TakeDropTakeDrop.pl – polska platforma dropshippingowa – założona przez Tomasza Niedźwieckiego i Adriana Księżarczyka zdobyła pierwszego dużego inwestora. Pakiet 20 proc. ...
- Shoper: skorygowany zysk EBITDA ponownie z rekordowym wzrostemShoper, platforma e-commerce do prowadzenia sklepów internetowych, opublikował rekordowe wyniki za II kwartał i I półrocze 2023 roku. Firma odnotowała ...
- Szymon Marciniak został ambasadorem Mennicy SkarbowejSzymon Marciniak – został ambasadorem Mennicy Skarbowej, firmy w Polsce sprzedającej złoto inwestycyjne oraz inne metale szlachetne, spółki notowanej na ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.