Nowy serwis internetowy Skody

Skoda Auto Polska SA uruchomiła nową wersję portalu internetowego firmy – www.skoda-auto.pl, przebudowanego w oparciu o cykl badań marketingowych. W efekcie powstał serwis, którego celem jest zwiększenie efektywności kontaktu z Internautami tj. dostarczenie im informacji, której poszukują – w sposób prosty, szybki i kompetentny.
Według badań (Badanie Megapanel PBI/Gemius realizowane przez Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. i Gemius SA, kwiecień 2008), portal skoda-auto.pl jest najczęściej odwiedzanym przez polskich internautów serwisem importera/producenta samochodów.

–  Mając świadomość tego, jak ważnym kanałem komunikacji z Klientem jest Internet, przykładamy dużą wagę do efektywności naszych działań w tym obszarze. W związku z tym postanowiliśmy zmodernizować nasz serwis internetowy w oparciu o najnowocześniejsze rozwiązania – mówi Tomasz Piasny, PR Manager SKODA AUTO POLSKA S.A. kierujący pracami nad uruchomieniem serwisu.

Prace nad serwisem trwały kilkanaście miesięcy, podczas których firma przeprowadziła m.in. badania opinii Internautów, pytając o cechy wymarzonego serwisu motoryzacyjnego oraz analizowała najczęściej przez nich oglądane treści w dotychczasowym portalu. Wykorzystano specjalistyczne narzędzia badawcze, takie jak Eye tracking, analizujący ruch gałki ocznej podczas poszukiwań na ekranie określonych informacji. Pytano też np. użytkowników kilku portali motoryzacyjnych o ocenę kilku projektów graficznych nowego brand portalu. Badano zachowania użytkowników na podstawie oglądalności poszczególnych części dotychczasowego serwisu w oparciu o badania Gemius. W oparciu o cały cykl badań sformułowano wnioski dotyczące struktury portalu, sposobu prezentowania informacji i szaty graficznej. – Na przykład przebadaliśmy 82 węzłów komunikacyjnych serwisu i na tej podstawie dział „Promocje” jeszcze bardziej niż dotychczas wyeksponowaliśmy w strukturze portalu – wyjaśnia Piasny.

W kolejnych miesiącach serwis będzie rozwijany o kolejne rozwiązania, m.in. zwiększające jego multimedialność i interaktywność. Powstanie też wersja serwisu optymalizowana na przeglądarki telefonów komórkowych.  Do końca października do nowej formy portalu importera będą dostosowywane serwisy internetowe punktów dealerskich i serwisowych. Wyposażone będą m.in. w lokalizatory Google Map.

– Z radością możemy oddać naszym użytkownikom nowoczesny, przejrzysty i funkcjonalny serwis WWW, który w pełni odzwierciedla nasze oczekiwania – mówi Piasny.

Skoda Auto Polska S.A. współpracowała przy wdrożeniu brand portalu z firmą GoldenSubmarine (www.goldensubmarine.com), która będzie także go obsługiwała i rozwijała. Agencja była odpowiedzialna za kompleksowe wykonanie tego przedsięwzięcia – od badań, przez budowę, po jego wdrożenie. GoldenSubmarine współpracuje z marką Skoda już od ponad dwóch lat: wcześniej tworzyła mikrostrony wizerunkowe dla takich modeli marki, jak Skoda Roomster czy Skoda Scout. Agencja odpowiadała też za kampanie reklamowe przeprowadzane przez polskiego importera Skody w Internecie, m.in. przygotowywanie nośników.

Wpisy promowane

  • Jak wysłać paczkę do Niemiec?
    Niemcy to ponad 83-milionowy kraj, który jest największym sąsiadem, a zarazem jednym z największych partnerów handlowych Polski. Nasza gospodarka jest ...
  • Dealer samochodów – jak wybrać najlepszego?
    Zakup samochodu to duża inwestycja, dlatego przed podpisaniem umowy warto poświęcić trochę czasu na znalezienie najlepszej oferty. Nie chodzi tutaj ...

Wydarzenia

Weź nasz patronat!
31.12.2021

Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.

Przewiń do góry