W minioną środę (24.06) z polską prasą spotkali się przedstawiciele firmy NVIDIA. Była to okazja do bliższego zaprezentowania kluczowych dla firmy rozwiązań – takich jak platforma ION, Tegra, czy technologia CUDA.
To właśnie przede wszystkim na CUDA skupiona została uwaga zebranych. Na technologii, która umożliwia deweloperom na tworzenie aplikacji przeznaczonych do wykonywania trudnych nawet zadań w jak najkrótszym czasie poprzez wykorzystanie mocy wielu rdzeni procesora graficznego. NVIDIA intensywnie promuje swoje rozwiązanie, także w Polsce. Przedstawiciele firmy pokazywali potencjał platformy za pomocą demonstracji aplikacji do obróbki wideo, które korzystają z obliczeń GPU. Trzeba przyznać, że robiło to wrażenie.
Pokazano również platformę ION. Zastosowanie chipsetu, mogącego współpracować z procesorami takimi jak na przykład Intel Atom, to przede wszystkich wydajne notebooki, zdalne obsłużyć format HD, czy wykorzystać potencjał CUDA przy niskim poborze mocy.
NVIDIA przekonywała również do Tegry, łączącej w sobie procesor (ARM) i chipset graficzny. Tegra przeznaczona jest głównie do urządzeń mobilnych, smartfonów. Ma zapewnić niezwykłą wydajność, umożliwiającą około 10 godzin odtwarzania filmów HD, czy nawet kilka dni ciągłego odtwarzania mp3. W sierpniu pojawi się urządzenie mobilne wykorzystujące Tegrę, z modemem 3G oraz zainstalowanym Firefoxem 3.5. Ma kosztować około 200 dolarów. W 2010 roku zadebiutuje Tegra 2.
Na konferencji pojawił się również polski przedstawiciel Microsoftu. Nie zachwycił słuchaczy, przekonując głównie, że jego firma cieszy się przede wszystkim z dobrego PR nadchodzącego Windowsa 7. Zabrakło konkretów, a na tle dopieszczonych prezentacji NVIDII – było po prostu nudno.
W przerwie i po konferencji przedstawiciele prasy mogli przetestować omawiane nowości oraz porozmawiać w luźniejszej atmosferze z przedstawicielami NVIDII. Odniosłem wrażenie, że niewiele było przesady w haśle konferencji. „Mobilna rewolucja” stoi u bram a NVIDIA ma szansę powalczyć o pozycję lidera w tym wyścigu. Z niecierpliwością czekam na możliwość przetestowania prezentowanych rozwiązań.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.