Nasza-klasa.pl w Polsce, odnoklassniki.ru w Rosji, one.lt na Litwie czy iwiw.hu na Węgrzech – jak pokazują wyniki badania gemiusAudience, w rankingach najpopularniejszych witryn w krajach Europy Środkowo-Wschodniej coraz częściej pojawiają się serwisy społecznościowe. O potencjale reklamowym społeczności internetowych opowiedzą prelegenci międzynarodowej konferencji Internet CEE.
Realizowane przez firmę Gemius SA badanie gemiusAudience, jest standardem pomiaru witryn i aplikacji intrenetowych w kilkunastu krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Na łamach następujących serwisów: audyt.gemius.pl (Polska), audience.gemius.hu (Węgry), audience.com.ua (Ukraina), audience.gemius.ee (Estonia), audience.gemius.lv (Łotwa), audience.lt (Litwa), audience.bg (Bułgaria) oraz audience.gemius.ru (Rosja) zainteresowani specyfiką internetu mogą śledzić zachowania użytkowników sieci w poszczególnych krajach regionu.
Analizując zestawienia najpopularniejszych serwisów w krajach Europy Środkowo-Wschodniej można zauważyć, że obok największych portali i wyszukiwarek w rankingach Top 10 coraz częściej pojawiają się serwisy społecznościowe. Nasza-klasa.pl w Polsce (zasięg w lipcu 2008 – 52 proc.), rate.ee w Estonii (zasięg we wrześniu 2008 – 37 proc.), one.lt na Litwie (zasięg w sierpniu 2008 – 56 proc.) czy odnoklassniki.ru w Rosji (zasięg w sierpniu 2008 – 42 proc.) to serwisy, które na dobre zdobyły serca internautów w tych krajach.
W zestawieniu dziesięciu najpopularniejszych serwisów na Węgrzech, uwagę przyciąga iwiw.hu, który w lipcu 2008 roku odwiedziło niemal 75 proc. węgierskich użytkowników sieci. Iwiw, czyli International Who is Who, to działający od 2002 roku serwis społecznościowy. O jego fenomenie świadczy chociażby fakt, że w rankingu Top 10 Iwiw z liczbą ponad 2,5 miliona użytkowników znalazł się na drugim miejscu, zaraz po wyszukiwarce google.hu.
W Bułgarii króluje dir.bg – działający od 1997 roku portal dostarczający swoim użytkownikom wiadomości z zakresu gospodarki, kultury, nieruchomości oraz stylu życia. Według najnowszych wyników badania gemiusAudience w sierpniu 2008 roku odwiedziło go ponad 1,2 miliona internautów. Na uwagę zasługują również bułgarskie serwisy randkowe aha.bg oraz impulse.bg – oba w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych pod względem liczby użytkowników witryn. Co ciekawe, impulse.bg jest liderem w liczbie odsłon generowanych przez bułgarskich internautów.
Społeczności w sieci będą jednym z czterech bloków tematycznych omawianych w ramach drugiej edycji międzynarodowej konferencji Internet CEE (www.internetcee.pl), która odbędzie się w dniach 28-29 października 2008 roku w Warszawie. Mike Hess z OMD, Elena Lazarova z Neogen oraz Seth Bindernagel z Mozilli opowiedzą o kondycji serwisów społecznościowych, ich przyszłości, trendach i potencjale reklamowym.
Nie zabraknie również dyskusji i opinii na temat nowych form reklamy w sieci, telewizji internetowej oraz prezentacji najciekawszych i najbardziej spektakularnych case studies z krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Warszawska Fabryka Trzciny skupi branżę z całego regionu. Internet CEE to okazja nie tylko do zdobycia unikatowej wiedzy ale również do wymiany doświadczeń i zawarcia nowych kontaktów biznesowych.
Organizatorem konferencji jest firma Gemius SA, lider w dziedzinie badań internetu w Europie Środkowo-Wschodniej. Patronat nad wydarzeniem objęło Interactive Advertising Bureau (IAB). Mail.ru – największy rosyjski portal – jest głównym patronem internetowym konferencji.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.