Cztery lata od startu Twittera pytania o jego model biznesowy pozostają wciąż aktualne. Czy może raczej pozostawały ponieważ już jutro ruszyć mają „promoted tweets”, czy mówiąc wprost: komunikaty reklamowe.
Promowane tweety mają pojawić się na początku w wynikach wyszukania a później – w głównych strumieniach użytkowników: zarówno na stronie Twitter.com jak i w tysiącach aplikacji, które wykorzystują API serwisu. Reklamy pojawiające się na szczycie wyników wyszukiwania same pozostaną tweetami tzn. będzie można je zacytować (retweet), oznaczyć jako ulubione, odpowiedzieć itd. W przeciwieństwie do płatnych linków w Google czy Yahoo, w wyszukiwarce Twittera pojawiać ma się tylko jedna reklama.
Nie jest zaskoczeniem, że pierwszymi reklamodawcami okazują się być firmy Starbucks oraz Virgin America. Spółki te od dawna wykorzystują Twittera jako ważny kanał komunikacji marketingowej.
Chcieliśmy zrobić coś co jeszcze ulepszy komunikację firm z ich klientami – powiedział Dick Costolo, dyrektor zarządzający Twittera. Pytanie o to jak zmianę przyjmą użytkownicy pozostaje jednak otwarte.
Serwis mikroblogowy to obecnie ok. 50 mln 140-znakowych komunikatów wysyłanych każdego dnia. Co więcej, coraz częściej jest wykorzystywany jak tradycyjna wyszukiwarka internetowa. I ten właśnie potencjał chcą wykorzystać jego właściciele i reklamodawcy. Zarzekają jednak, że nie chodzi tu o zarobienie konkretnych sum pieniędzy, ale raczej o wypracowanie skutecznego modelu.
W pierwszej fazie funkcjonowania platformy reklamowej firmy chętne skorzystać z tej formy promocji będą mogły obstawiać słowa kluczowe w modelu odsłonowym (Cost per Thousand, CPT), ale Twitter pracuje nad lepszym – jak twierdzi – modelem, nazwanym „resonance” (rezonans), który brać będzie pod uwagę interakcje użytkowników (wspomniane już cytowania, odpowiedzi, oznaczenia jako ulubione itd).
Źródła: NYTimes, AdAge
Wpisy promowane
- Integracja procesów księgowych z wykorzystaniem ERP enova365: Możliwości i korzyści.System enova365 jest innowacyjnie zaprojektowanym narzędziem, które działa jako oprogramowanie ERP na potrzeby realizacji różnych procesów księgowych. Jego dużą zaletą ...
- Proces zakupu nieruchomości w Dominikanie dla obcokrajowcówChcesz ulokować swoje oszczędności w bezpieczny sposób, pozwalając im na siebie zarabiać? A możesz szukasz dla siebie miejsca, w którym ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Rusza „NAJtaniej” w aplikacji ERLIPlatforma zakupowa ERLI uruchomiła w swojej aplikacji sekcję „NAJtaniej”. Codziennie znajdą w niej nowe najkorzystniejsze oferty – każda z nich ...
- Paweł Fornalski (IdoSell) zainwestował 5 mln. zł. w polską platformę e-commerce TakeDropTakeDrop.pl – polska platforma dropshippingowa – założona przez Tomasza Niedźwieckiego i Adriana Księżarczyka zdobyła pierwszego dużego inwestora. Pakiet 20 proc. ...
- Shoper: skorygowany zysk EBITDA ponownie z rekordowym wzrostemShoper, platforma e-commerce do prowadzenia sklepów internetowych, opublikował rekordowe wyniki za II kwartał i I półrocze 2023 roku. Firma odnotowała ...
- Szymon Marciniak został ambasadorem Mennicy SkarbowejSzymon Marciniak – został ambasadorem Mennicy Skarbowej, firmy w Polsce sprzedającej złoto inwestycyjne oraz inne metale szlachetne, spółki notowanej na ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.