Odbył się Kongres Technologiczny: Rozwiązania dla nowoczesnej gospodarki

Opublikowano: 30 października 2002. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , , ,

„Z niekłamaną satysfakcją uczestniczę w tym spotkaniu, które jest potrzebną inicjatywą mającą również na celu pobudzanie polskiej gospodarki” – powiedział Premier Leszek Miller, Patron Honorowy Kongresu Technologicznego, uroczyście inaugurując dziś w Sali Kongresowej PKiN Kongres organizowany pod hasłem „Rozwiązania dla nowoczesnej gospodarki”.

Wydarzenie inicjowane przez Polkomtel S.A. , operatora sieci Plus GSM, realizowane we współpracy ze sponsorem głównym, firmą Intel oraz pięcioma wiodącymi spółkami teleinformatycznymi: HP, IBM, Microsoft, Nokia i Samsung, zgromadziło ponad 1 800 uczestników – w większości menedżerów polskich przedsiębiorstw, a także przedstawicieli świata nauki, administracji państwowej, samorządu oraz mediów. Kongres zaprezentował, w jaki sposób najnowocześniejsze technologie mogą zwiększyć efektywność działania przedsiębiorstw.

Seminaria i wystąpienia kongresowe, prowadzone przez ekspertów reprezentujących firmy organizatorów, przedstawiły na praktycznych przykładach, jak skutecznie wykorzystywać nowoczesne technologie do osiągania korzyści biznesowych.

W porannej sesji plenarnej Kongresu, Prezes Polkomtel S.A., Jarosław Pachowski, zwrócił uwagę na rolę telefonii komórkowej w rozwoju społeczeństwa. „Sytuacja jeszcze niedawno niewyobrażalna stała się rzeczywistością. Komórka przestała być tylko nośnikiem głosu – stała się wielofunkcyjnym narzędziem, którego spektrum zastosowań jest już teraz ogromne, a w przyszłości będzie jeszcze zasobniejsze” – powiedział Jarosław Pachowski. „Dzięki telefonom komórkowym przestajemy być więźniami miejsca i czasu.” – dodał Prezes. Gość specjalny Kongresu, Paul Otellini, Prezes Intel Corporation, przedstawił wizję dotyczącą rozwoju technologii w najbliższych latach. W swojej prezentacji przedstawił kolejne fazy rozwoju rynku informatycznego wyróżniając etap maszyn typu mainframe, następnie rewolucję związaną z upowszechnieniem komputerów osobistych. Zdaniem Otelliniego, przed nami trzecia faza – przenikanie się świata komputerów i telekomunikacji. Faza ta przyniesie zupełnie nowe możliwości zwiększenia efektywności prowadzenia biznesu oraz wykorzystania urządzeń teleinformatycznych w domu. Firma Intel chce dostarczać technologię, która będzie silnikiem tych zmian.

W trakcie wystąpienia Paula Otelliniego odbył się pierwszy w Polsce pokaz notebooka wyposażonego w procesor o kodowej nazwie Banias, który pojawi się na rynku w przyszłym roku. Procesor ten zapewni nowe parametry wydajności czasu pracy na bateriach oraz zaawansowane możliwości telekomunikacyjne pozwalające użytkownikom na bardzo wygodną pracę w sieciach bezprzewodowych. Przemiany w sferze budowy społeczeństwa informatycznego komentował również Premier Leszek Miller. „Jeśli marzenia o polskiej Dolinie Krzemowej mogą się wydawać jeszcze mało realne, to jak najbardziej realna wydaje się być wizja przyjaznych inwestorom Krzemowych Gmin” – podkreślił Prezes Rady Ministrów.

W ramach jednodniowej agendy Kongresu odbyły się seminaria, prezentacje i pokazy tematyczne prowadzone przez ekspertów firm Polkomtel S.A., Intel, HP, IBM, Microsoft, Nokia i Samsung. Wspólnym mianownikiem wszystkich wystąpień było praktyczne podejście do zagadnień z zakresu optymalizacji inwestycji w wyspecjalizowane technologie. „Uczestnictwo w seminariach dało nam możliwość zobaczenia na praktycznych przykładach wdrożonych rozwiązań korzyści, jakie daje optymalizacja inwestycji w nowoczesną technologię” – przyznał Mirosław Kleniewski, przedstawiciel fimy Mobitel z Warszawy, uczestnik Kongresu. „Teraz wiemy lepiej, jak wykorzystać nowe rozwiązania, aby przyczyniały się do zwiększenia efektywności firmy” – dodał Dyrektor Kleniewski.

http://www.kongrestechnologiczny.pl

Sylwester KozakOdbył się Kongres Technologiczny: Rozwiązania dla nowoczesnej gospodarki

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.