Na Worldwide Partner Conference w Nowym Orleanie, korporacja z Redmond ogłosiła, że pakiet Microsoft Office 2010 osiągnął odpowiedni poziom do umożliwienia testowania przez dużą liczbę użytkowników. Szczególnie jednak interesująco prezentują się plany Office Web, czyli przeglądarkowe wersje Worda, Excela, Power Pointa oraz OneNote. Czy Google powinno czuć się zaniepokojone? Z pewnością.
Jak powiedział serwisowi ReadWriteWeb Takeshi Numoto, wiceprezes Microsoft Office Product Management Group, webowe aplikacje są tworzone by działać w każdej przeglądarce oraz w większości ich mobilnych odpowiedników. Niektóre funkcje będą dostępne jedynie w przypadku zainstalowania Silverlight, technologii Microsoftu umożliwiającej wyświetlanie treści multimedialnych. Nie będzie ona jednak niezbędna dla większości możliwości produktu.
Webowy pakiet będzie silnie zintegrowany z rozwiązaniem desktopowym. Dane przechowywane będą na wirtualnym dysku korporacji, czyli SkyDrive. Co ważne, dla konsumentów aplikacje będą darmowe, dostępne przez Windows Live. Numoto zdradził jednak, że firma zastanawia się nad ich monetyzacją poprzez wyświetlanie reklam. Wydaje się logiczne, że darmowy pakiet będzie chciał w jakiś sposób „kierować” użytkowników do rozwiązań Microsoftu, które utrzymują się z reklam, np. wyszukiwarki Bing.
Ciekawą nowością może być również podejście do współpracy w czasie rzeczywistym. Nowy Office będzie umożliwiał współpracę nad dokumentami wielu osobom jednocześnie – bez znaczenia, czy korzystają z rozwiązania webowego, czy z pakietu zainstalowanego na komputerze. Trzeba oczywiście poczekać i zobaczyć jak będzie to wyglądało w praktyce. Niewątpliwie jednak zapowiada się to bardzo ciekawie.
Dla klientów biznesowych Microsoft planuje dwa rozwiązania. Jedno polegać na hostowaniu pakietu na serwerach korporacji – drugie na serwerach klientów. Ta propozycja może być szczególnie interesująca dla tych graczy, którzy nie przekonali się do rozwiązań typu cloud computing.
Na informacje odnośnie pakietu Office Web optymistycznie zareagował rynek. Wartości akcji Microsoftu wzrosły do wczorajszego południa o 2,7 proc., ponad dwa razy więcej niż Nasdaq Composite Index.
Office Web może oznaczać niezłe zamieszanie w świecie webowych pakietów biurowych. Darmowa wersja przeglądarkowa, która z łatwością będzie się synchronizować z desktopowym klientem, umożliwiająca jednoczesną współpracę pomiędzy użytkownikami obu produktów – będzie interesująco. Ciekawe jak na udostępnienie produktu zareaguje Google, którego Docs są najpopularniejszym tego typu rozwiązaniem. Moim zdaniem, głównie za sprawą braku sensownej konkurencji. Na prawdziwą walkę przyjdzie nam jeszcze poczekać. Pakiet Office 2010 pojawi się w sklepach w pierwszej połowie przyszłego roku.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.