Jedną z głównych barier jeszcze szybszego rozwoju handlu w Internecie stanowią długie i kosztowne dostawy produktów, które często zniechęcają do zakupów. Porównywarka cen Nokaut.pl wprowadza geolokalizację – nową usługę, która pozwoli odnaleźć na mapie najbliższy w okolicy sklep, oferujący wybrany produkt w najniższej cenie. Daje to możliwość zdecydowania się na samodzielny odbiór towaru, bez ponoszenia kosztów przesyłki i narażania się na opóźnienia w dostawie.
– Geolokalizacja pozwoli naszym użytkownikom na wygodniejsze i szybsze zakupy za pośrednictwem sklepów internetowych – mówi Agnieszka Kańkowska, E-Commerce & PR Manager w Nokaut.pl. – Tydzień temu wprowadziliśmy w naszym serwisie filmy przedstawiające recenzje produktów, geolokalizacja jest kolejną funkcjonalnością, którą przygotowaliśmy.
Na stronach produktowych porównywarki cen Nokaut.pl znajduje się zakładka „Mapa”, która po wybraniu odpowiedniego województwa pokazuje adresy sklepów dostępnych w danym rejonie. Klient nadal ma możliwość wybrania opcji dostawy towaru przesyłką pocztową lub kurierską, lecz oprócz tego zyskuje możliwość odebrania towaru na miejscu, w najbliższym sklepie.
Ostatnio bardzo dużo słyszy się o nowo powstających sklepach internetowych. Według ostatniego raportu IAB Polska „Internet 2006”, w ciągu ostatniego roku ich liczba zwiększyła się o 30%. Jednak nadal dużą barierą dla zakupów w internecie są problemy związane z dostawą zamówionego towaru. Nawet same sklepy w raporcie na temat polskiego e-commerce przygotowanym przez Internet Standard przyznają, że wysokie koszty wysyłki towaru blokują rozwój handlu internetowego. Wśród czynników najbardziej utrudniających rozwój rynku e-commerce w Polsce, wymieniane są właśnie koszty dostaw. Natomiast w opiniach klientów na temat sklepów internetowych, bardzo często pojawia się problem nieterminowych dostaw. Z kolei Federacja Konsumentów w przeprowadzonym w 2006 roku monitoringu sklepów internetowych wskazuje, iż co 7 sklep nie podaje swojego adresu, co negatywnie wpływa na wizerunek całego rynku w oczach konsumentów.
Wprowadzenie usługi geolokalizacji to dla Nokaut.pl pierwszy krok, który świadczy o tym, iż porównywarka zmierza w kierunku rynku offline. – Nokaut.pl daje sklepom internetowym dodatkową szansę zwiększania sprzedaży na rynkach lokalnych – dodaje Agnieszka Kańkowska. – Sprzedawcy przestaną działać wyłącznie w „wirtualnym świecie”, klienci mogą wyszukiwać interesujący ich produkt również wśród sklepów, które znajdują się w rejonie ich zamieszkania. Sklepy staną się dla użytkowników bardziej wiarygodnym miejscem dokonywania zakupów i zdobędą przez to większe zaufanie swoich klientów.
Zasada działania usługi jest bardzo prosta. Wystarczy, że po znalezieniu interesującego nas produktu, wybierzemy województwo, w obrębie którego chcemy nabyć interesujący nas towar. Bardzo często wybór województwa następuje automatycznie. Po chwili wyświetlą się na mapie wszystkie punkty sprzedaży oferujące dany produkt. W tym momencie decyzja należy do klienta – czy zamówiony towar będziemy chcieli otrzymać przesyłka pocztową, kurierem czy zdecydujemy się na samodzielny odbiór towaru. Jednego możemy być pewni: po wybraniu sklepu, który zlokalizowany jest najbliżej nas, możemy liczyć, że zamówiony towar znajdzie się szybciej w naszym posiadaniu.
Działania firm prowadzących swoją działalność online powinny coraz bardziej kierować się w kierunku wyjścia również poza Internet. Nie wystarczy już tylko zapewnienie internautom niezbędnych narzędzi do dokonywania udanych zakupów. Usługa geolokalizacji to większy komfort dla użytkowników Nokaut.pl nie tylko na etapie poszukiwania interesującej ich oferty, ale również podczas decydowania o sposobie dostawy już wybranego produktu.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.