Według opracowania Gfk Polonia, Instytutu badania opinii, rynku i konsumpcji dotyczącego sprzedaży na rynku audio w Polsce w ubiegłym roku wynika, że produkty Onkyo nadal sprzedają się zdecydowanie lepiej niż produkty konkurencji, biorąc pod uwagę wyłącznie firmy specjalizujące się w produkcji urządzeń audio.
Firma Onkyo objęła 5,43% udziału, w szacowanym na 112,606 mln € globalnym rynku audio w Polsce, co oznacza wzrost o 17,5% w stosunku do obrotów uzyskanych w roku poprzednim. Warto zaznaczyć, że cały rynek audio wzrósł w tym okresie tylko o 6,8%.
W kategorii „amplitunery z Dolby Digital” firma Onkyo osiągnęła największą sprzedaż w Polsce, a wartość sprzedaży amplitunerów wzrosła w stosunku do roku poprzedniego o 34%. Niesatysfakcjonujący wynik z punktu widzenia udziału w całości sprzedaży, osiągnęła firma Yamaha, tracąc 13% udziału w rynku posiadanego w roku 2007. Równocześnie wartość sprzedaży amplitunerów Yamaha była o 22% niższa od lidera w tej klasie firmy Onkyo. W ujęciu ilościowym rynek amplitunerów wzrósł w 2008 roku o ponad 10% w stosunku do roku poprzedniego. Firma Onkyo odnotowała wzrost sprzedaży w tej kategorii o niemal 15% do 13 tys. produktów.
Bardzo ciekawy wynik zanotowano w kategorii kompletnych systemów do kina domowego. Sprzedaż ilościowa produktów Onkyo była ponad czterokrotnie wyższa niż systemów firmy Denon. Równocześnie firma Onkyo zwiększyła udział wartościowy w tej kategorii produktów za cały rok, w stosunku do udziału po trzech kwartałach o 20%.
Następną niespodzianką są wyniki w kategorii systemów mini/micro w roku 2008. Sprzedaż ilościowa produktów Onkyo (systemy CS 325, CS 525) była dwukrotnie wyższa niż systemów firmy Yamaha.
Henryk Nawrath, Prezes firmy E.I.C. Sp z o.o., wyłącznego dystrybutora sprzętu Onkyo w Polsce, prognozuje na rok 2009 kolejny wzrost sprzedaży zaawansowanych systemów kina domowego o wartości powyżej 3000 złotych oraz amplitunerów w wyższych przedziałach cenowych. Dodaje, że firma Onkyo wprowadza do swojej oferty cały szereg elektryzujących produktów. Największą nowością w nadchodzącym sezonie będą amplitunery wyposażone w technologię odtwarzania jedenastokanałowego dźwięku w wersji 9.2. Prezes Nawrath nie ukrywa, że drugim elementem ekspansji firmy Onkyo ma być sprzedaż pełnowymiarowych systemów hi-fi bazujących na technologii cyfrowej i analogowej, w aliansie z produktami czołowych wytwórców takich jak: Tannoy, Quadral, czy Klipsch.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.