Według opracowania Gfk Polonia, Instytutu badania opinii, rynku i konsumpcji dotyczącego sprzedaży na rynku audio w Polsce w ubiegłym roku wynika, że produkty Onkyo nadal sprzedają się zdecydowanie lepiej niż produkty konkurencji, biorąc pod uwagę wyłącznie firmy specjalizujące się w produkcji urządzeń audio.
Firma Onkyo objęła 5,43% udziału, w szacowanym na 112,606 mln € globalnym rynku audio w Polsce, co oznacza wzrost o 17,5% w stosunku do obrotów uzyskanych w roku poprzednim. Warto zaznaczyć, że cały rynek audio wzrósł w tym okresie tylko o 6,8%.
W kategorii „amplitunery z Dolby Digital” firma Onkyo osiągnęła największą sprzedaż w Polsce, a wartość sprzedaży amplitunerów wzrosła w stosunku do roku poprzedniego o 34%. Niesatysfakcjonujący wynik z punktu widzenia udziału w całości sprzedaży, osiągnęła firma Yamaha, tracąc 13% udziału w rynku posiadanego w roku 2007. Równocześnie wartość sprzedaży amplitunerów Yamaha była o 22% niższa od lidera w tej klasie firmy Onkyo. W ujęciu ilościowym rynek amplitunerów wzrósł w 2008 roku o ponad 10% w stosunku do roku poprzedniego. Firma Onkyo odnotowała wzrost sprzedaży w tej kategorii o niemal 15% do 13 tys. produktów.
Bardzo ciekawy wynik zanotowano w kategorii kompletnych systemów do kina domowego. Sprzedaż ilościowa produktów Onkyo była ponad czterokrotnie wyższa niż systemów firmy Denon. Równocześnie firma Onkyo zwiększyła udział wartościowy w tej kategorii produktów za cały rok, w stosunku do udziału po trzech kwartałach o 20%.
Następną niespodzianką są wyniki w kategorii systemów mini/micro w roku 2008. Sprzedaż ilościowa produktów Onkyo (systemy CS 325, CS 525) była dwukrotnie wyższa niż systemów firmy Yamaha.
Henryk Nawrath, Prezes firmy E.I.C. Sp z o.o., wyłącznego dystrybutora sprzętu Onkyo w Polsce, prognozuje na rok 2009 kolejny wzrost sprzedaży zaawansowanych systemów kina domowego o wartości powyżej 3000 złotych oraz amplitunerów w wyższych przedziałach cenowych. Dodaje, że firma Onkyo wprowadza do swojej oferty cały szereg elektryzujących produktów. Największą nowością w nadchodzącym sezonie będą amplitunery wyposażone w technologię odtwarzania jedenastokanałowego dźwięku w wersji 9.2. Prezes Nawrath nie ukrywa, że drugim elementem ekspansji firmy Onkyo ma być sprzedaż pełnowymiarowych systemów hi-fi bazujących na technologii cyfrowej i analogowej, w aliansie z produktami czołowych wytwórców takich jak: Tannoy, Quadral, czy Klipsch.
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.