Optymalizacja sklepu internetowego, czyli od czego zacząć pozycjonowanie sklepu online?

Dzisiaj prowadzenie sklepu internetowego, zwłaszcza należącego do popularnej branży, to bardzo trudne zadanie. Oczywiście, jeśli chce się odnieść sukces. Konkurencja nie śpi i również robi wszystko, by zainteresować konsumentów swoją ofertą. Co więc zrobić, by zwiększyć ruch na stronie i by przełożył się on na konwersję? Odpowiednio zoptymalizować sklep internetowy! Zdradzamy najważniejsze praktyki ecommerce SEO.

Optymalizacja sklepu internetowego, czyli od czego zacząć pozycjonowanie sklepu online? 1

Optymalizacja e-commerce – od czego zacząć?

Bardzo ważne jest, by zdać sobie sprawę, że aby sklep internetowy odniósł sukces i przynosił dochód, musi zyskać nie tylko aprobatę konsumentów, ale i (a może przede wszystkim?) robotów indeksujących Google, a więc mechanizmów, które sprawdzają zawartość strony, oceniają ją i decydują, jak wysoko pokaże się w wynikach wyszukiwania. Dlatego to właśnie od działań na stronie sklepu należy zacząć pozycjonowanie, a dopiero następnie można przejść do budowania bazy linków odnoszących do naszej witryny. Pozycjonowanie sklepu internetowego opisują jeszcze dokładniej agencje typu Bizzit, piszą m.in. o tym, dlaczego istotna jest szybkość ładowania się strony czy jej responsywność.

Wracając do zadanego już pytania, od czego zacząć optymalizację e-commerce? Na początku należy zabrać się za kod witryny. To z niego „czytają” roboty Google. Patrząc na ten aspekt marketingu internetowego, trzeba zdać sobie sprawę z faktu, że optymalizacja sklepu internetowego powinna być powierzona specjalistom, którzy mają odpowiednią wiedzę, umiejętności i doświadczenie. Dzięki temu odpowiednio wypełniają sekcję head, ale i zadbają o właściwe indeksowanie witryny czy dostęp botów wyszukiwarki tylko do określonych zasobów. Po stronie specjalistów są wszelkie sprawy techniczne. Ale czy tylko?

Optymalizacja sklepu internetowego a content marketing

Wyszukiwarka Google jest tekstowa. Tak więc posiadając sklep online należy zadbać o to, by strona była wypełniona treścią. Jaką? Taką, dzięki której roboty Google zaprowadzą do witryny użytkowników wysyłających konkretne zapytania.

Trzeba więc uzupełnić stronę internetową e-commerce o opisy kategorii i produktów, które nasycone będą frazami kluczowymi. Jednak tutaj należy być ostrożnym. Tekst ma być wartościowy dla użytkownika. Nie może być zlepkiem słów kluczowych, powinien być też optymalny pod względem objętości. Wiele osób, zwłaszcza oferujących asortyment znanych producentów, kopiuje treść z ich strony. To błąd! Google zwraca uwagę na to, czy zawartość wiryny jest unikalna. Warto poświęcić chwilę i stworzyć własne, ciekawe opisy produktów. Jeśli z jakichś powodów nie jest to możliwe, z pomocą może przyjść agencja marketingu internetowego, która zatrudnia doświadczonych copywriterów.

Jednak często okazuje się, że same opisy produktów i ich kategorii to za mało. Wówczas warto stworzyć dodatkowe miejsce na dodanie bogatszych i często aktualizowanych tekstów, które pozwolą dodatkowo pozycjonować e-commerce. Zgodnie z hasłem „content is a king”, dobrze jest postawić na marketing treści. Co to może być? Przede wszystkim świetnie sprawdza się blog z newsami z branży i poradami pomagającymi w dokonaniu zakupu. Najlepiej tego typu usługę zlecić agencji marketingowej.

Optymalizacja sklepu online a UX

UX, czyli user experience, a więc w dosłownym tłumaczeniu doświadczenie użytkownika to suma całości wrażeń, jakie odczuwa on podczas korzystania z produktu. W przypadku e-commerce jest więc ważne to, czy dla konsumenta strona jest atrakcyjna wizualnie, ale nie tylko. Musi być też funkcjonalna, użyteczna, a korzystanie z niej powinno być intuicyjne oraz sprawiać przyjemność i dawać satysfakcję.

Najprościej jest zlecić audyt, który pokaże, jak na treść zamieszczoną na witrynie reagują konsumenci, czy napotykają na trudności podczas dokonywania zakupu lub próby dotarcia do podstawowych informacji.

Są jednak takie kwestie user experience, o które można zadbać samodzielnie. Przede wszystkim istotne jest to, jak szybko ładuje się witryna. Ludzie nie lubią czekać. Internet przyzwyczaja, że informacja jest dostarczana ekspresowo. Właśnie dlatego, jak strona nie chce się ładować, to ją opuszczają. Co ważne, przyspieszenie witryny docenią nie tylko klienci, ale i roboty Google.

W związku z tym, że z dnia na dzień rośnie liczba użytkowników, którzy Internet wolą przeglądać na urządzeniach mobilnych, należy zadbać o to, by dostosować stronę do urządzeń mobilnych. Myśląc o optymalizacji e-commerce nie można więc nie wziąć pod uwagę tego, jak witryna sklepu prezentuje się i działa na smartfonie.

Oczywiście to nie wszystko, ale najważniejsze, o co warto zadbać chcąc zoptymalizować sklep online. Praca nad tym jest czasochłonna i wymaga doświadczenia. Właśnie dlatego lepiej zlecać ją specjalistom mającym doświadczenie w marketingu internetowym e-commerce.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top