Korporacja Orange (France Télécom) w porozumieniu z firmą OpenX uruchomi Orange Ad Market, platformę reklamową skierowaną do europejskiej branży internetowej. Jej użytkownicy będą walczyli o reklamy na aukcjach prowadzonych w czasie rzeczywistym.
Projekt Orange Ad Market zarządzany będzie przez telekomunikacyjnego giganta a systemowo zasilany przez OpenX, dostawcę technologii adserwerowych dla internetowych wydawców. Firmy podzielą się udziałami z każdej transakcji przeprowadzanej za pośrednictwem platformy (20 proc. trafi do OpenX). Jej klienci będą mogli konkurować ze sobą o wyświetlenia reklamy na zasadzie aukcji odbywających się w czasie rzeczywistym.
Jak dokładnie działać ma Orange Ad Market?
Z jednej strony wydawcy udostępniają platformie swą przestrzeń reklamową. Ustawiają minimalną cenę na daną jednostkę, czyli mówiąc inaczej – najniższą kwotę, jaką gotowi są zaakceptować za wyświetlenie w danym miejscu reklamy. Wybrać muszą również szereg zmiennych zależnych na przykład od treści dostępnych na ich stronach.
Z drugiej zaś strony, kupujący reklamy definiują swoją kampanię wskazując chociażby odbiorców, do których chcieliby trafić. Mogą następnie zdefiniować szereg zasad aukcji, takich jak możliwość targetowania geograficznego, specyficzna grupa tematyczna, częstotliwość cappingu itd.
Kiedy już pojawi się zapytanie ze strony reklamodawcy, Orange Ad Market zorganizuje licytację prowadzoną w czasie rzeczywistym. Wygra ją ten uczestnik, który zaproponuje najniższą cenę (jeśli nie będzie ona niższa niż minimalna cena za daną jednostkę reklamową ustaloną przez wydawcę).
W pierwszej kolejności Orange Ad Market uruchomione zostanie w Wielkiej Brytanii i Francji. Jej debiut spodziewany jest na drugi kwartał bieżącego roku. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi – firmy zapowiedziały udostępnienie platformy dla użytkowników z innych krajów europejskich.
Partnerstwo pomiędzy Orange i OpenX może być bardzo owocne. Już teraz Orange zarządza ogromną siecią reklamową (Orange Ad Network) o zasięgu około 343 mln unikalnych użytkowników miesięcznie w 33 krajach. Jeśli więc Orange Ad Market okaże się sukcesem, może być imponującą, paneuropejską siecią łączącą reklamodawców i wydawców.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.