otoPraca.pl wprowadza bazę profilów zawodowych

Opublikowano: 5 maja 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Serwis ogłoszeń o pracę Grupy AllegrootoPraca.pl – uruchomił internetową bazę profilów zawodowych osób poszukujących pracy. Nowe narzędzie ma umożliwiać firmom zmniejszenie kosztów i skrócenie czasu rekrutacji.

Baza profilów zawodowych ma różnić się od innych tego typu rozwiązań obecnych na rynku. Jest darmowa i ogólnodostępna, nawet dla firm nie będących klientami serwisu. Pracodawcy mogą, po wejściu na stronę otopraca.pl/kandydaci, przeglądać profile, w których pracownicy nieodpłatnie zamieścili informacje o doświadczeniu, wykształceniu, umiejętnościach, a także preferencjach zawodowych. W profilu nie ma natomiast danych kontaktowych.

Jeśli pracodawca znajdzie kandydatów, którzy odpowiadają jego wymaganiom, wtedy może się zalogować i poprosić ich o pełne CV uwzględniające także dane osobowe. Dzięki takiemu rozwiązaniu firmy oszczędzają czas i pieniądze potrzebne do przeprowadzenia rekrutacji, a praca sama znajduje tych, który jej szukają – mówi Marta Krauze z serwisu otoPraca.pl.

Mechanizm działania bazy jest prosty. Osoba poszukująca pracy rejestruje się w serwisie otoPraca.pl, a następnie tworzy w nim swój profil zawodowy. Podaje w nim wybrane informacje o wykształceniu, doświadczeniu, kompetencjach, umiejętnościach, a także preferencjach zawodowych.

Tak przygotowana strona jest następnie udostępniania firmom, które poszukują pracowników w bazie profilów zawodowych. Pracodawcy wchodząc na stronę otopraca.pl/kandydaci mogą bardzo odnaleźć osoby, które posiadają wymagane kompetencje i np. mieszkają w konkretnym regionie.

Dawid ZarazińskiotoPraca.pl wprowadza bazę profilów zawodowych

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.