PBI i I-Metria wdrażają standard badań Internetu w Polsce

Polskie Badania Internetu (PBI), spółka powołana przez największych wydawców internetowych w Polsce (między innymi Agora S.A, Interia.pl S.A Onet.pl S.A., Presspublica Sp. z o.o. i Wirtualna Polska S.A.) do stworzenia standardu badań Internetu w Polsce podpisała umowę z firmą I-METRIA S.A. na wspólne wdrożenie standardu i realizację badania panelowego na populacji polskich użytkowników Internetu (tzw. badanie user-centric). Na standard PBI – PANEL INTERNAUTÓW – będą składały się dwa panele: panel użytkowników korzystających z Internetu w domu oraz panel użytkowników wykorzystujących Internet w pracy.

Wdrożenie badań user-centric – w zgodnej opinii członków PBI i I-Metria – otworzy przed rynkiem internetowym, w tym reklamy internetowej nową jakościowo fazę rozwoju.

Korzyści dla rynku
Panel Internautów, jako standard badań, przyczyni się do rozwoju polskiego Internetu, jako zbadanego i tym samym wiarygodnego medium dla reklamodawców, agencji reklamowych, inwestorów i firm, których działalność będzie lub jest związana z Internetem. „Oznacza to, że medium internetowe w Polsce może być po raz pierwszy uznane jako medium, porównywalne i obliczalne, tak jak telewizja, prasa, czy radio” – uważa Krzysztof Modzelewski, Prezes I-Metria S.A.

Podpisanie tej umowy kończy długi proces dyskusji, negocjacji oraz prac metodologicznych związanych z wyborem przez PBI najbardziej skutecznego sposobu pomiaru korzystania z Internetu. „Technologia internetowych badań panelowych daje wiarygodne odzwierciedlenie rzeczywistego korzystania z Internetu, a nie jak w przypadku badań kwestionariuszowych – oparte na deklaracji korzystania z sieci” potwierdzają członkowie PBI.

Filozofia działania panelu internetowego jest analogiczna do panelu telemetrycznego – służącego do badania oglądalności telewizji i audytorium stacji telewizyjnych. Należy podkreślić, że tego typu pomiar jest już światowym standardem na wszystkich rozwiniętych rynkach internetowych.

Panel Internautów umożliwia m.in. niezależną identyfikację profilu socjo-demograficznego i aktywności użytkowników WSZYSTKICH odwiedzanych przez nich stron w sieci oraz pozwala tym samym na zewnętrzną weryfikację i pomiar skuteczności realizowanych kampanii reklamowych.

Historia projektu I-Metryka
I-Metria we wrześniu ubiegłego roku rozpoczęła pierwsze w Polsce panelowe badanie domowych użytkowników Internetu – projekt I-Metryka. W pierwszej fazie projektu badana próba wynosiła 2000 internautów domowych.

Struktura panelu jest reprezentatywna dla populacji osób korzystających z Internetu w domu. Ciągły pomiar jest możliwy dzięki instalacji na komputerach panelistów specjalnego oprogramowania eMeter, które monitoruje ich zachowania w sieci.
Celem badania jest dostarczenie informacji na temat zachowań internautów w sieci. W odróżnieniu od innych badań oferowanych na polskim rynku, badanie panelowe opiera się na zbieraniu w sposób ciągły danych, od tej samej próby respondentów.

http://www.imetria.com
http://pbi.org.pl

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top