Megapanel PBI/Gemius jest w Polsce standardem pomiaru oglądalności witryn internetowych. Wśród wielu innych typów witryn, pokazuje także ile osób odwiedza witryny WWW stacji radiowych (na tej samej zasadzie, jak witryn informacyjnych, społecznościowych czy rozrywkowe). Mimo, że w swoich kolejnych komunikatach prasowych firma GG Network stara się twierdzić coś przeciwnego, to Megapanel nigdy nie badał słuchalności radia.
Firma Gadu-Gadu Network informuje, że Open.fm jest największym radiem internetowym w Polsce, jednak poza danymi o swojej sieci radiowej, nie udostępniła żadnych danych o konkurencyjnych stacjach. Warto w takim razie, aby takie pełne dane GG Network zaprezentował Czytelnikom.
Nasze wątpliwości budzi także informacja, że w listopadzie 2009 „platformy Open.fm słuchało 2256138 osób„. GG Network powołuje się na liczbę osób, tymczasem metodologia pomiaru gemiusStream operuje wskaźnikiem visitors, opartym o pliki cookies przypisywane przeglądarkom.
Wskaźnik visitor nie jest tożsamy z liczbą osób – jeśli ktoś odsłucha radia, następnie za kilka dni skasuje pliki cookie na komputerze i znów odsłucha radia, to będzie policzony w miesiącu jako dwóch użytkowników, a nie jeden – mimo, ze to ta sama osoba. Skalę kasowalności cookies pokazują dane publikowane na blogu firmy Gemius – wynika z nich, że na koniec 2007 roku, przy 14 milionach internautów, mieliśmy miesięcznie w Polsce ponad 100 milionów cookies. W chwili obecnej, przy 17 milionach internautów, cookies jest znacznie więcej niż owe 100 milionów. – wyjaśnia Sławomir Pliszka, Dyrektor ds. Badań PBI.
Dlatego, aby móc wiarygodnie podawać liczbę słuchaczy (osób) stacji radiowej wskaźnik powinien być korygowany o kasowalność cookies lub być dodatkowo oparty o pomiar na panelu. – dodaje Pliszka.
Wpisy promowane
- Prowadzisz e-biznes? Sprawdź, jak wybrać odpowiedniego partnera do działań marketingowychRozwój e-biznesu w dzisiejszych czasach nieodłącznie wiąże się z przemyślaną strategią marketingową – dynamiczny wzrost konkurencji w branży internetowej powoduje, ...
- Jak farmy fotowoltaiczne mogą wspierać biznesy internetowe?Rosnące zapotrzebowanie na energię w biznesach online wymusza poszukiwanie stabilnych i ekonomicznych rozwiązań. Farmy fotowoltaiczne to sposób na obniżenie kosztów ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
- Shoper prezentuje wyniki finansowe: wartość transakcji przekroczyła 10 mld zł w tym rokuShoper, dostawca rozwiązań e-commerce w modelu SaaS w Polsce, opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał oraz pierwsze dziewięć miesięcy 2024 ...
- Zalando: wzrosty w trzecim kwartale w B2C i B2BFirma Zalando w trzecim kwartale odnotowała silny wzrost w obu wektorach wzrostu: B2C i B2B, napędzany rosnącym popytem konsumentów przy ...
- ERLI: Dynamiczny rozwój w III kwartale 2024 rokuW ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy tego roku platforma ERLI osiągnęła wartość sprzedanych towarów (GMV) na poziomie 849 mln PLN, co ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.