W Polsce wydatki na zakupy produktów spożywczych przez internet (e-grocery) stanowią 0,2% całego rynku FMCG – dla porównania, w Wielkiej Brytanii jest to aż 6%. Jaka przyszłość czeka ten segment e-handlu?
Według danych supermarketu online – Frisco.pl, za przeciętny koszyk w pierwszym półroczu 2016 roku klienci zapłacili ponad 250 zł. W okresie świątecznym wartość zamówień znacząco wzrasta (średnio o 32%). Klienci są skłonni wydać najwięcej (w porównaniu do wcześniejszych miesięcy) na ekskluzywne (a tym samym droższe) słodycze. Liczba zamówień słodyczy wzrasta o 27%, a wartość pojedynczego zamówienia rośnie aż o 92%. Nieco mniejszą, lecz nadal bardzo wysoką popularnością, podczas zakupów świątecznych cieszą się również wysoko gatunkowe alkohole – wartość zamówień tej kategorii produktów wzrasta o 73%.
Obserwując zmiany w koszykach naszych klientów w okresie przedświątecznym, zauważamy nie tylko wzrost liczby zamówień, ale także ich wartości. W koszykach naszych klientów znajduje się wtedy znacznie więcej produktów premium, szczególnie alkoholi i słodyczy. Zapracowani Polacy coraz częściej cenią swój wolny czas i wolą spędzić go z rodziną, niż na bieganiu z koszykiem i dźwiganiu zakupów do domu – komentuje Katarzyna Kazior, prezes Frisco.pl.
Eksperci szacują, że do 2020 roku wartość rynku e-grocery w Polsce osiągnie nawet 2,5 mld zł, a wzrost zainteresowania zakupami spożywczymi online będzie utrzymywał się na poziomie 30% rocznie.
Coraz więcej e-zakupów produktów spożywczych dokonywanych jest poprzez urządzenia mobilne. W tej chwili aż 41% konsumentów, robiących zakupy online, korzysta z tego rozwiązania. Rośnie również liczba aplikacji, których celem jest ułatwienie procesu dokonywania zakupów. W przyszłości niezwykle istotne będzie, by spółki chcące rozwijać ten obszar swojej działalności skupiły się na optymalizacji rozwiązań – wprowadzały przyjazne aplikacje mobilne oraz szybkie i elastyczne dostawy do domów konsumentów.
Wpisy promowane
- Efektywne strategie zarządzania profilami w serwisach społecznościowychZarządzanie profilami w serwisach społecznościowych staje się kluczowym elementem strategii marketingowej wielu firm. Umiejętne prowadzenie mediów społecznościowych umożliwia lepsze dotarcie ...
- Co wyróżnia skuteczną agencję performance? 5 cech, których warto szukać.Zastanawiasz się, czy agencja, z którą rozmawiasz, naprawdę dowiezie wyniki? To normalne – w końcu nie chcesz przepalać budżetu na ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!