Internautki nie ufają obietnicom producentów kosmetyków, z jakimi spotykają się w mediach. Źródłem postrzeganej jako rzetelna wiedzy o produktach oraz rekomendacji są dla nich inne konsumentki. Wpływ na zakup produktu ma zaś postrzeganie marki jako przyjaznego i otwartego eksperta – wynika z testu serwisów producentów przeprowadzonego przez poznańską agencję Symetria.
Symetria przeprowadziła test z udziałem użytkowniczek w wieku 20-30 lat na czterech wybranych serwisach producentów kosmetyków do pielęgnacji twarzy. Jego celem było poznanie potrzeb informacyjnych internautek, rodzajów poszukiwanych treści i sposobów ich zdobywania. Sprawdzono także, jak przykładowe serwisy odpowiadają na te potrzeby oraz to, jakie problemy pojawiają się w trakcie korzystania z nich.
Uczestniczki badania traktują wiedzę o produkcie jako jeden z najważniejszych czynników wpływających na zakup. Nie zawsze posiadają one wiedzę kosmetologiczną, jednak świadome są potęgi Internetu jako narzędzia pozwalającego im ją uzupełnić – komentuje Joanna Bartkowska z Symetrii – Co ważne, ich potrzeby informacyjne wykraczają poza standardowe treści o charakterze marketingowym dostarczane przez producentów. Konsumentki poszukują często informacji o pełnym składzie produktu, jego skuteczności, potencjalnych właściwościach alergizujących czy badaniach naukowych. Źródłem tego typu wiedzy są przede wszystkim inne kobiety dzielące się nią na forach, w serwisach branżowych i kobiecych – dodaje Bartkowska.
Test wskazał na dystans, z jakim użytkowniczki traktują serwisy producentów oraz oficjalnie dostarczane przez nich treści. Na tle postrzeganej jako obiektywna informacji pozyskiwanej w społeczności konsumentek witryny te jawią się jako często jako mało interesujące i niepełne.
Jak zatem producent czy sprzedawca powinien mówić o kosmetykach, by dotrzeć do młodych użytkowniczek Internetu? Test wskazał na kluczowe obszary, pomagające budować lojalność konsumentek. Należą do nich m.in. pełna informacja o produkcie, jego potwierdzona badaniami lub opiniami klientek jakość, atrakcyjność ceny i opakowania, jak również zrozumiałość komunikatów producenta, przyjazność jego serwisu internetowego oraz przystępne udostępnianie wiedzy eksperckiej.
Raport(pdf): www.symetria.pl/files/piekna_i_bestia_raport_symetrii.pdf
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.