19 lipca firma Microsoft opublikowała swoje wyniki finansowe za IV kwartał kończący się 30 czerwca. Poniosła stratę kwartalną netto w wysokości 492 mln dolarów, ale jednocześnie wypracowała przychody rzędu 18,06 mld dolarów.
Przychody kwartalne firmy Microsoft opublikowane tuż po zakończeniu sesji na Wall Street 19 lipca, wyniosły 18,06 mld euro, przychody operacyjne 6,93 mld dolarów, zaś zysk na jedną akcję – 0,73 dolary, co stanowi odpowiednio 7 proc., 12 proc. i 6 proc. wzrost w stosunku do poprzedniego okresu. Analitycy prognozowali zysk na akcję wynoszący 0,62 dolary oraz przychód kwartalny wynoszący 18,11 mld dolarów. Strata kwartalna netto wyniosła 492 mln dolarów i była to pierwsza strata w historii działalności firmy Microsoft.
Dobre wyniki kwartalne firmy Microsoft zostały osiągnięte pomimo niekorzystnie zawartej transakcji z 2007 roku, kiedy to firma kupiła cyfrową agencję reklamową aQuantive. W perspektywie ostatnich lat okazało się to nie najlepszym krokiem, przez co Microsoft musiał obniżyć wartość swoich aktywów o 6,2 mld dolarów w celu rozwiązania transakcji. Jednocześnie, firma musiała dokonać odroczenia 540 mln dolarów przychodu, związanego z ofertą uaktualnienia systemu Windows dla użytkowników kupujących komputery z systemem Windows 7 przed premierą Windows 8.
Sprzedaż biznesowych komputerów z systemem Windows przez firmę Microsoft wzrosła o 1 proc. w IV kwartale, ale w tym samym czasie sprzedaż komputerów konsumenckich spadła o 2 proc.
W ciągu czterech ostatnich kwartałów, firma Microsoft osiągnęła przychody w wysokości 73,72 mld dolarów, przychody operacyjne wynoszące 21,76 mld dolarów i zysk 2 dolarów na jedną akcję. Skorygowane przychody zostały oszacowane na kwotę 74,26 mld dolarów, zysk operacyjny non-GAAP na 28,50 mld dolarów, zaś zysk na akcję – 2,78 dolarów. Stanowi to wzrost w stosunku do poprzedniego okresu odpowiednio o 6 proc., 5 proc. oraz 5 proc.
Przez najbliższy rok wydamy kolejne wersje systemu operacyjnego Windows, oprogramowania Office, Windows Server, Windows Phone i wiele innych produktów oraz usług, które napędzają naszą firmę i zapewniają atrakcyjną ofertę dla naszych klientów i partnerów – powiedział Steve Ballmer, prezes Microsoftu.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.