Dokładnie rok temu powstało Finansowo.pl – jeden z pierwszych polskich serwisów typu social lending. W ciągu 12 miesięcy przez serwis przepłynęło ponad 6.5 miliona złotych, a do końca roku może to być nawet 20 milionów.
Start serwisu w marcu ubiegłego roku wywołał duże zaciekawienie wśród polskich internautów. Żaden serwis
internetowy nie oferował wcześniej możliwości pożyczania lub inwestowania środków w kręgu znajomych i
przyjaciół. Mimo początkowych obaw wiele osób postanowiło wypróbować innowacyjne podejście do
finansów osobistych. W pierwszym miesiącu funkcjonowania na Finansowo.pl zarejestrowało się kilka
tysięcy użytkowników, którzy pożyczyli sobie blisko 60 000 złotych. Był to duży sukces, a jednocześnie
potwierdzenie, że idea pożyczek społecznościowych ma szansę przetrwania w Polsce. Od tej pory serwis
cieszył się coraz większym zainteresowaniem.
Obecnie, po 12 miesiącach, Finansowo.pl ciągle notuje wzrost aktywności użytkowników. Z każdym
miesiącem funkcjonowania, kwoty pożyczane za pośrednictwem serwisu stabilnie wzrastały. W tej chwili
użytkownicy pożyczyli sobie już ponad 6 500 000 złotych. Każdego dnia na Finansowo.pl można odnaleźć
ok. 700 aktywnych aukcji na łączną kwotę 130 000 złotych.
– Finansowo.pl wyspecjalizowało się w mikro pożyczkach rzędu 50-400 złotych. Pożyczkobiorcy, którzy
potrzebują takich środków, stanowią bardzo aktywną grupę użytkowników. Świadczy o tym fakt, że w
ostatnim miesiącu przez serwis przepłynęło ponad 800 000 złotych. Szczególnie ciekawie wygląda to przy
porównaniu kwot pojedynczych aukcji na serwisach konkurencyjnych. Średnia kwota pojedynczej aukcji na
Smavie to ok. 10 000 złotych, natomiast w przypadku Kokosa jest to kwota 3 500 złotych – mówi Rafał
Agnieszczak, pomysłodawca serwisu.
Twórcy Finansowo.pl zapowiadają na najbliższe miesiące wiele nowych funkcjonalności i jeszcze szybsze
tempo wzrostu, wzmocnione głównie przez bardziej rygorystyczną politykę kredytową banków.
– Już w kwietniu chcemy przekroczyć granicę 1 000 000 złotych pożyczek i każdego miesiąca odnotowywać
kilkunastoprocentowy wzrost – dodaje Paweł Moczulski, product manager Finansowo.pl.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.