European Directories HOLDINGS SWEDEN AB (EDSA) podpisała z Telekomunikacją Polską SA umowę warunkową, zobowiązującą do nabycia 100% akcji Ditel SA. Jest to kolejny etap poprzedzający ostateczną umowę nabycia, do której dojdzie po uzyskaniu zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na dokonanie konsolidacji pkt.pl i Ditel SA na polskim rynku Yellow Pages.
Przejęcie Ditel SA przez European Directories – która od czerwca 2007 jest jedynym właścicielem pkt.pl – to wynik realizacji strategii globalnej Grupy EDSA. Zakłada ona rozwój w drodze przejęć innych podmiotów z sektora Yellow Pages w Europie oraz przez wzrost organiczny wynikający z działań prowadzonych wewnątrz Grupy.
„Rok 2008 będzie dla spółki pkt.pl okresem bardzo intensywnym i pełnym zmian. Finalizowana konsolidacja firm ma na celu uzyskanie znacznej przewagi konkurencyjnej na rynku i lepsze dopasowanie do potrzeb zarówno użytkowników, jak i reklamodawców. Korzyści wynikające z synergii to kolejne kroki na drodze do zdobycia pozycji lidera w branży Yellow Pages w Polsce” – informuje Joanna Misiak, wiceprezes spółki pkt.pl.
Jednym z kluczowych atutów spółki Ditel jest część White Pages – czyli spis abonentów prywatnych Telekomunikacji Polskiej. Firma pkt.pl ma uzyskać dzięki temu znaczącą przewagę na rynkach lokalnych w Polsce, a jej oferta będzie w sposób zdecydowany wyróżniać się wśród innych graczy na rynku Yellow Pages.
Oferta nowego podmiotu powstającego na rynku Yellow Pages w Polsce – bazującego na doświadczeniach Grupy EDSA oraz kontencie, który pkt.pl i Ditel SA uzyskają w wyniku połączenia – będzie najbardziej multimedialna i kompleksowa. Dodatkowo będzie konkurencyjna nie tylko na rynku wydawniczym, lecz także w stosunku do innych serwisów (teleadresowych, mapowych, pasaży handlowych) dostępnych w internecie oraz usług mobilnych i Directory Assistance.
„Podczas konsolidacji spółek skupimy się przede wszystkim na funkcjonalności serwisów dla naszych użytkowników. Wpłynie to na zwiększone zainteresowanie reklamodawców, którzy będą mogli ze swoją ofertą dotrzeć do jeszcze szerszego grona odbiorców. Połączone firmy będą mogły bardziej efektywnie konkurować na szybko rozwijającym się rynku książek telefonicznych i wyszukiwarek w Polsce” – dodaje Joanna Misiak, wiceprezes spółki pkt.pl.
Kolejna ważna zmiana w pkt.pl to decyzja prezesa Mirosława D. Krajewskiego o odejściu ze stanowiska prezesa spółki z końcem 2007 roku.
„Chciałbym bardzo podziękować panu Mirosławowi Krajewskiemu za prawie trzyletnią współpracę z pkt.pl. Podczas jego zarządzania spółką wdrożono szereg istotnych zmian jak np.: modernizacja serwisu pkt.pl on-line”, które miały znaczący wkład w kształtowanie obecnej wysokiej pozycji pkt.pl na rynku Yellow Pages. Prowadzone dotychczas działania będą kontynuowane, a konsolidacja z Ditel SA pomoże nam zrealizować cele strategiczne i umocnić swoją pozycję w branży” – powiedział Cornel Riklin, prezes zarządu European Directories.
Zakres obowiązków prezesa spółki został podzielony między Joannę Misiak – wiceprezesa ds. produkcji i Mariusza Pietuszyńskiego – wiceprezesa ds. finansowych.
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.