Według najnowszego badania przeprowadzonego przez PMR, polskie firmy zatrudniające 50 i więcej pracowników wymieniają swoje komputery osobiste na nowe ze średnią częstotliwością raz na cztery lata. Z wcześniejszych badań PMR wynika, że częstotliwość wymiany pecetów nie uległa zmianie w ciągu ostatnich dwóch lat. Natomiast patrząc w nieco dłuższej perspektywie czasowej można zaobserwować wydłużenie się czasu trwania cyklu wymiany – pod koniec lat 90. polskie firmy wymieniały komputery na nowe w przybliżeniu raz na trzy lata.
Z badania wynika, że częstotliwość wymian komputerów jest bardzo podobna w firmach średnich (50-249 osób) i dużych (250 i więcej osób) oraz w przedsiębiorstwach działających w różnych branżach.
Według analityków PMR wydłużenie się cyklu wymiany komputerów w ostatnich latach jest konsekwencją tego, że w chwili obecnej nie ma czynników technologicznych, jak np. znaczny wzrost wymagań sprzętowych oprogramowania biurowego, które wymuszałyby częste i masowe wymiany bazy komputerowej w przedsiębiorstwach. W związku z tym obecne plany firm zakładają wymianę pecetów po prostu w momencie ich fizycznego zużycia się.
Wyniki badania zostały opublikowane w raporcie 'Infrastruktura teleinformatyczna w polskich dużych i średnich firmach 2005-2006′, wydanym we wrześniu 2005 r. Raport jest oparty o wyniki badania telefonicznego przeprowadzonego na reprezentatywnej próbie 657 polskich firm zatrudniających 50 i więcej osób z branż produkcyjnej, użyteczności publicznej, handlu, finansów oraz usług.
http://www.pmrpublications.com
Wpisy promowane
- Co robić, aby się nie wypalić, pracując wiele lat w jednej firmie?Wieloletnia praca w jednej firmie najczęściej na tym samym stanowisku może prowadzić do wypalenia, wskutek czego stracisz cały zapał do ...
- Wycena jednoosobowej działalności gospodarczej. Metody.Wycena jednoosobowej działalności gospodarczej (firmy jednoosobowej) bazuje na tych samych metodach, które stosuje się w wycenie innych podmiotów biznesowych. Wycena ...
Wydarzenia
AI Biznes Forum
29.10.2024 - 30.10.2024
Najnowsze wpisy
- Duński sklep Coolshop wchodzi na polski rynekDuński sklep internetowy Coolshop oficjalnie rozpoczął działalność w Polsce, oferując szeroki asortyment produktów. W ofercie znajduje się ponad 45 tysięcy ...
- BaseLinker Index: Wzrost kondycji polskiego e-commerce we wrześniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, która jest jednym z kluczowych systemów do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online w regionie CEE, opublikowali najnowszy ...
- Shoper wzmacnia współpracę z AlsendoShoper, znany dostawca rozwiązań e-commerce na abonament w Polsce, zacieśnia współpracę z firmą Alsendo, specjalizującą się w logistyce dla sklepów ...
- Webinary jako Nowa Forma Dochodu: Analiza Polskiego RynkuW tym roku najbardziej dochodowy polski webinar dotyczył ratownictwa medycznego i zarobił ponad 83 tys. zł. Wydarzenia online z branży ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.