25 marca Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłosiła wyniki konkursu dotyczącego działania 8.1 – wspieranie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Dziwi fakt iż na 1850 złożonych wniosków, jedynie 160 dostało dofinansowane, a z kwoty 320 mln PLN – 70 mln PLN zostało rozdysponowanych pomiędzy aplikujące podmioty.
O pieniądze przeznaczone w unijnym programie Innowacyjna Gospodarka na wspieranie działalności gospodarki elektronicznej ubiegać się o mogły mikro firmy i małe przedsiębiorstwa, które istnieją na rynku nie dłużej niż rok. Kryteria, na których skupiono się we wspomnianym konkursie to przede wszystkim: jakość, innowacyjność i efektywność ekonomiczna. 160 projektów otrzyma łącznie nieco ponad 74 mln PLN czyli ok 23% z całości przeznaczonych na dotację funduszy.
„W poprzednich konkursach o powodzeniu składanych wniosków decydowała, poza kryteriami, również data jego przyjęcia. Tym razem o przyznaniu dofinansowania decydowały teoretycznie tylko punkty otrzymane
w ramach oceny merytorycznej. Jednak od dłuższego czasu można spotkać się z narzekaniami przedsiębiorców na niedostosowanie kryteriów oceny do realiów panujących na rynku” – mówi Jan Koradsiewicz, Wspólnik Zarządzający w Kancelarii Doradztwa Gospodarczego Cieślak & Kordasiewicz.
Wniosek o dofinansowanie projektu w ramach zeszłorocznego konkursu należało złożyć poprzez jego zarejestrowanie w Generatorze Wniosków (elektronicznym narzędziu do tworzenia, edycji i drukowania wniosków) dostępnym na stronie PARPu w okresie od 30 lipca do 30 września 2010 r. Taka forma zgłaszania wniosków przez Internet była zastosowana przez instytucję centralną po raz pierwszy.
„Wprowadzenie na polski rynek wniosków o dofinansowanie generowanych w Internecie na pewno wpływa na rozwój wykorzystania technologii informatycznych w polskich firmach. Wymusza on w przedsiębiorstwach informatyzację. Jednak wydaje się być wielce nieudanym narzędziem. W poprzednich naborach wnioski składano w sposób tradycyjny oraz w oparciu o inne kryteria – jednakże statystyki dla przedsiębiorców w zakresie pozytywnej oceny były o wiele korzystniejsze.” – przypomina Jan Koradsiewicz, Wspólnik Zarządzający w Kancelarii Doradztwa Gospodarczego Cieślak & Kordasiewicz.
PARP w najbliższym czasie planuje kolejny nabór wniosków w ranach działania 8.1. Tym razem przeznaczone zostanie 310 mln PLN. Przed kolejnym naborem mają zostać zorganizowane spotkania informacyjne z potencjalnymi wnioskodawcami aby na podstawie przeprowadzanej obecnie analizy przyczynowości odrzucenia tak znacznej liczby wniosków, podpowiedzieć zainteresowanym jak najlepsze rozwiązanie i sposoby pisania wniosków.
Więcej na: www.kdg.waw.pl
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.