Wyznaczanie standardów w zakresie edukacji rynku i popularyzacja interaktywnej komunikacji marketingowej to jeden z głównych celów stowarzyszenia IAB Polska na 2002 rok. Taki wniosek płynie z dyskusji prowadzonej podczas I Forum IAB, pierwszego spotkania branży marketingu i reklamy interaktywnej z klientami, które miało miejsce 8 i 9 maja 2002 w Warszawie, a zostało zorganizowane wspólnie przez IAB Polska i BiznesNet.pl.
I Forum IAB, które odbyło się 8 – 9 maja 2002 w Warszawie, pokazało gotowość całej branży, czyli internetowych portali, sieci reklamowych, agencji interaktywnych i firm badawczych, do wspólnego wpływania na przyszłość interaktywnej komunikacji marketingowej. Konferencja jednocześnie potwierdziła legitymację stowarzyszenia Internet Advertising Bureau Polska do reprezentowania całej branży i podejmowania w jej imieniu działań na rzecz uporządkowania i rozwoju tego rynku.
„Obecność na I Forum IAB wszystkich najważniejszych podmiotów polskiego rynku komunikacji interaktywnej, strategicznych partnerów w postaci Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego, Polskich Badań Internetu, Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji, Stowarzyszenia Agencji Reklamowych oraz wielu patronów medialnych potwierdza konieczność działań, jakie statutowo prowadzi i zamierza intensywnie rozwijać IAB Polska” powiedział po konferencji Artur Gortych, Przewodniczący Rady Naczelnej IAB Polska.
IAB Polska za najlepszego regulatora uznaje wolny rynek i uczciwą konkurencję, ale z drugiej strony widzi potrzebę uporządkowania zasad, jakimi rządzą się przetargi, albo w jaki sposób zlecane i realizowane są kampanie reklamowe. Przykładem działań IAB Polska mających na celu pomyślny rozwój Internetu jako medium reklamowego było przyjęcie w styczniu br. dwóch niezwykle ważnych dla branży internetowej standardów, dotyczących właśnie przetargów interaktywnych oraz sprzedaży i zakupu powierzchni reklamowej w sieci Internet.
Ale nie tylko standardy współpracy między podmiotami działającymi na tym rynku zwróciły uwagę uczestników I Forum IAB. Klienci wskazali na potrzebę uporządkowania oferty marketingu interaktywnego, wyraźnego wskazania celów, jakie mogą być realizowane za pomocą tego narzędzia i zasad, jakimi należy się posługiwać planując jego wykorzystanie w strategii marketingowej przedsiębiorstwa. Ustanowienie pewnego umownego standardu edukacji klientów, nie tylko w zakresie nazewnictwa, ale szczególnie w zakresie argumentów przedstawianych klientom, wydaje się być głównym celem IAB Polska na 2002 rok.
Rada Naczelna stowarzyszenia zapowiedziała już w trakcie Forum podjęcie konkretnych działań porządkujących sferę niezwykle potrzebnej edukacji rynku w zakresie marketingu interaktywnego i reklamy on-line. Szczegółowy plan działania zostanie przedstawiony w najbliższych tygodniach.
Tymczasem wypada podsumować to ważne, a co najważniejsze udane, przedsięwzięcie całej branży internetowej. Kampania reklamowa promująca I Forum IAB prowadzona była na łamach największych polskich portali Onet.pl, Wirtualnej Polski, Gazeta.pl, Interia.pl, w internetowych sieciach reklamowych Ad.net, ArboMedia, IDMNet, Clickad i wyniosła łącznie prawie 30 mln odsłon nośników reklamowych w ciągu jednego miesiąca. Kampania została przygotowana przez renomowane agencje interaktywne: AMG.net, Artegence, digital One, e-point, IMP, K2, OS3, TC: Reaktor i Webservice. Była to jedna z największych akcji reklamowych w historii polskiego Internetu.
Oprócz największych polskich portali patronami I Forum IAB były także wydawnictwa: Wprost, BusinessWeek, Puls Biznesu, Gazeta Giełdy Parkiet, Impact, Modern Marketing, IDG oraz i-biz.
Merytorycznie I Forum IAB wspierały organizacje będące jego strategicznymi partnerami:
Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji,
Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego,
Stowarzyszenie Agencji Reklamowych,
Polskie Badania Internetu.
Głównym celem konferencji było ukazanie potencjału interaktywnej komunikacji w tym zwłaszcza Internetu jako narzędzia pozwalającego osiągać cele marketingowe, dyskusja na temat perspektyw tego medium oraz standardów, jakie powinny obowiązywać na rynku reklamy interaktywnej. Ten cel został z dużym sukcesem zrealizowany, a I Forum IAB odbiło się szerokim echem w branży. IAB Polska wyraża nadzieję, że wsparcie udzielone mu podczas konferencji zostanie również przeniesione na konkretne działania o których Rada Naczelna poinformuje już niedługo.
„Chciałbym serdecznie podziękować współorganizatorowi Forum, czyli firmie BiznesNet S.A. Sukces I Forum IAB jest w dużej mierze zasługą organizacyjnej sprawności i kompetencji zespołu BiznesNet, w której to firmie IAB Polska zyskało strategicznego partnera w działaniach podejmowanych na rzecz rozwoju polskiego rynku marketingu i reklamy interaktywnej” powiedział po konferencji Artur Gortych, Przewodniczący Rady Naczelnej IAB Polska. „Dziękuję również Dyrektorom Organizacyjnym tej niezwykle ważnej imprezy, Pani Ewie Stępień i Panu Tomaszowi Ciskowi.”
Wpisy promowane
- Fotowoltaika co to jest? Wszystko, co musisz wiedzieć o energii słonecznej!W dobie rosnącego zainteresowania odnawialnymi źródłami energii, fotowoltaika staje się jednym z najczęściej wybieranych sposobów na generowanie energii elektrycznej. Zastanawiając ...
- Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie przy okazji tworzenia kampanii ADS?W dzisiejszych czasach obecność w internecie jest kluczowa dla każdej firmy, która chce rozwijać swoją działalność i zwiększać liczbę klientów. ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
- Shoper prezentuje wyniki finansowe: wartość transakcji przekroczyła 10 mld zł w tym rokuShoper, dostawca rozwiązań e-commerce w modelu SaaS w Polsce, opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał oraz pierwsze dziewięć miesięcy 2024 ...
- Zalando: wzrosty w trzecim kwartale w B2C i B2BFirma Zalando w trzecim kwartale odnotowała silny wzrost w obu wektorach wzrostu: B2C i B2B, napędzany rosnącym popytem konsumentów przy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.