„Ostatni wielbłąd padł dzisiaj w południe” – tym zdaniem znanego pisarza powieści sensacyjnych, Kena Folletta, Tomasz Kamel, popularny dziennikarz i prezenter telewizyjny, przekonywał gości Kongresu o nieodzowności budowania napięcia i konieczności przemyślanego konstruowania wystąpień publicznych. Kamel podzielił się z uczestnikami II Kongresu Public Relations swoim przepisem na dobrą autoprezentację.
Zdaniem gościa specjalnego Kongresu kluczy do sukcesu jest kilka: umiejętne opanowanie i wykorzystanie tremy do konstruowania dobrej prezentacji, wcześniejsze przygotowanie się do wystąpienia, a także kontrola oddechu, pomocna w szybkim relaksowaniu się. Doskonałe rezultaty dają również ćwiczenia partii mięśni, odpowiadających za dykcję oraz praca przed lustrem nad nadmierną gestykulacją czy mimiką twarzy lub jej brakiem. To jednak tylko część przygotowań. Tomasz Kamel bardzo wyraźnie podkreślił konieczność wypracowania własnych sposobów przygotowywania merytorycznej strony wystąpień. Oprócz wspomnianej już sztuki budowania napięcia, szczególną rolę przypisał opanowaniu umiejętności posługiwania się skrótem, oraz zwięzłości i czytelności informacji. Jego zdaniem uczucie niedosytu informacyjnego u odbiorcy jest znacznie korzystniejsze niż nadmierna przesada w „bombardowaniu” go natłokiem informacji. Niedosyt wywołuje zaciekawienie słuchaczy bez efektu znudzenia i wrażenia „przegadania” problemu.
Do obrad, zainaugurowanego w Rzeszowie, II Kongresu PR zasiadło blisko dwustu przedstawicieli polskiego piaru, reklamy, mediów i marketingu.
Pierwszy dzień zdominowały referaty i wyniki badań prezentowane przez teoretyków polskiego piaru, a dotyczące całego spektrum zarządzania reputacją zarówno przedsiębiorstw, jak i jednostek samorządowych, organizacji non profit. Sesję naukową rozpoczął prof. dr hab. Jerzy Olędzki z Uniwersytetu Warszawskiego, zwracając uwagę na fakt, że niezwykle często w pracy służby piarowskie zapominają o szczególnym obowiązku rzetelności w informowaniu opinii publicznej.
Nie zabrakło prezentacji konkretnych wyników badań, dotyczących zewnętrznego i wewnętrznego public relations. Przedstawili je m.in.: prof. dr hab. Krystyna Żelazny – z warszawskiej SGGW, prof. zw. dr hab. Bogdan Nogalski, z Uniwersytetu Gdańskiego, prof. dr hab. Andrzej Szromnik z Akademii Ekonomicznej w Krakowie, dr hab. Barbara Iwankiewicz-Rak, reprezentująca wrocławską Akademię Ekonomiczną oraz prof. dr hab. Ryszard Ławniczak z Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.
http://www.wsiz.rzeszow.pl/pr/
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.