Stopień zapamiętania kampanii ’Dziecko w Sieci’ był większy wśród dziewczynek, które – jak wynika z badania – są generalnie bardziej ostrożne w kontaktach z osobami poznanymi za pomocą Internetu i częściej niż chłopcy odczuwają niepokój, gdy ktoś wbrew ich woli próbuje rozmawiać z nimi w sieci. Chłopcy odważniej przekazują obcym swoje dane osobowe. W większości przypadków jest to adres e-mail – informacja postrzegana jako bezpieczna, bo znacznie chroniąca anonimowość nadawcy komunikatu.
Według danych Gemius SA, zdecydowana większość badanych (91 proc.) łączy się z Siecią codziennie lub prawie codziennie, a 55,2 proc. z Internetu korzysta najczęściej w domu.
'W tej sytuacji odpowiedzialność za bezpieczeństwo dzieci w dużym stopniu spada na rodziców. Oni bowiem mają teoretycznie największe możliwości swobodnego, przyjaznego i bezpośredniego dialogu z młodym internautą.’ – zwraca uwagę Łukasz Wojtasik z FDN – koordynator kampanii. 'Opiekunowie powinni starać się o zaufanie dziecka, bo jak pokazują statystyki, najmłodsi nie traktują rodziców, jak partnerów w rozmowach dotyczących doświadczeń związanych z Internetem. Badanie Gemius pokazało, że zaledwie 26,2 proc. badanych informuje rodziców o spotkaniu z osobą poznaną w Internecie i to już po jego zakończeniu. Większym zaufaniem badani darzą rówieśników – nieco ponad połowa ankietowanych dzieci (54,2 proc.) informacje o spotkaniu przekazała swoim kolegom lub rodzeństwu.’
Komunikowanie się przez Internet należy do najpopularniejszych sposobów wykorzystywania tego medium przez dzieci. Wskazane jest zatem systematyczne uświadamianie dzieciom niebezpieczeństw związanych z poznawaniem nowych osób tą drogą.
'Edukacja dzieci, rodziców i opiekunów w zakresie bezpiecznego korzystania z Internetu to, w konsekwencji dynamicznego rozwoju medium w Polsce, jeden z ważniejszych aspektów społecznej odpowiedzialności każdego z nas’ – znaczenie akcji ’ Dziecko w sieci’ podkreśla Artur Zawadzki, Wiceprezes IAB Polska. 'Jako patron internetowy akcji chcemy ją aktywnie promować i zwrócić uwagę opinii publicznej na fakt, że Internet to nie tylko nieograniczony i szybki dostęp do informacji, ale też środowisko, gdzie niewinność i niewiedza najmłodszych użytkowników sieci może zostać łatwo wykorzystana.’
Aż 64,5 proc. badanych przyznaje, że przynajmniej raz otrzymało propozycję spotkania poza Internetem – wynika z danych Gemius SA. Młode internautki częściej od swoich kolegów informują o spotkaniach osoby ze swojego otoczenia, jak też udają się na miejsce spotkania z osobą towarzyszącą. Poczucie zagrożenia związanego z poznawaniem ludzi w sieci jest tym mniejsze, im starsi są respondenci. Jednocześnie z wiekiem rośnie częstotliwość propozycji spotkań poza Internetem, co powinno stać się sygnałem ostrzegawczym dla rodziców i opiekunów użytkowników Internetu w wieku 12-17 lat.
'Jesteśmy głęboko przekonani o pozytywnym wpływie akcji 'Dziecko w Sieci’ na bezpieczeństwo najmłodszych użytkowników Internetu. Dlatego zdecydowaliśmy się wesprzeć słuszną inicjatywę Fundacji, wykorzystując dostępną nam wiedzę i technologię. Wyniki badania, opracowane przez zespół Gemius SA, to rzetelna i wiarygodna podstawa planowania przyszłych działań Fundacji’ – publikację wyników komentuje Karolina Burzyńska, Specjalista PR, Gemius SA- 'Zakładana cykliczność badania pozwoli ponadto ocenić zmiany w świadomości i zachowaniach dzieci korzystających z Internetu, jak też zaplanować skuteczny dobór kanałów komunikacji z internautami.’
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.