Mimo gigantycznej sprzedaży nowoczesnych telewizorów, Polska będzie jednym z najmniej rozwiniętych krajów Europy pod względem cyfryzacji – wynika z najnowszego raportu Instytutu Globalizacji.
Z najnowszego raportu Instytutu Globalizacji pt. „Cyfrowa Polska”, zaprezentowanego 7 kwietnia w Warszawie, wynika, że w 2007 r. w Polsce sprzedano ponad 1,5 mln telewizorów cyfrowych. Kupujemy więcej HDTV, niż wynosi średnia europejska (89 proc. w Polsce, wobec 77 proc. w Europie). Natomiast specyfiką polskiego rynku jest oglądanie na supernowoczesnych telewizorach programów tworzonych w archaicznej technologii analogowej.
Czynnikami, które należy brać pod uwagę przy cyfryzacji kraju, są rachunek ekonomiczny, pełne i szybkie pokrycie kraju sygnałem cyfrowym oraz możliwości technologiczne związane z poszczególnymi sposobami nadawania. Dobre efekty daje łączenie rozmaitych technologii nadawania np. nadawania naziemnego i satelitarnego, przy czym koszty nadawania satelitarnego mogą być nawet 10 razy niższe od kosztów nadawania naziemnego.
– Obecnie blisko 99 proc. wszystkich cyfrowych kanałów telewizyjnych w Europie nadawanych jest drogą satelitarną. W większości krajów Europy Zachodniej nadawanie cyfrowe z satelity obejmuje od 70 do 85 proc. cyfrowych gospodarstw domowych – wyjaśnia dr Tomasz Teluk, dyrektor Instytutu Globalizacji.
Ponadto z badań opinii publicznej, przeprowadzonych przez TNS OBOP na potrzeby projektu badawczo-edukacyjnego „Cyfrowa Polska” wynika, że 78 proc. Polaków jest przekonanych, że telewizja publiczna powinna zapewnić abonentom dostęp do telewizji cyfrowej. 87 proc. Polaków uważa, że dostęp do telewizji cyfrowej dla ponoszących koszty abonamentu powinien być darmowy.
Wpisy promowane
- Zaplanuj świąteczne wydatki dla pracowników – Jak wybrać idealny prezent?Święta Bożego Narodzenia to czas, który w wielu firmach wiąże się nie tylko z magią i wspólnymi świętowaniem, ale również ...
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
Wydarzenia
E-COMMERCE CHALLENGE 2024
23.05.2024 - 24.05.2024
Code Europe
10.06.2024 - 11.06.2024
Najnowsze wpisy
- ERLI: Szybsze zwroty w paczkomatachERLI uruchomił dla swoich klientów nową usługę, dzięki której zwroty zakupów mają być nie tylko szybsze i wygodniejsze, ale również ...
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.