Polacy nie mają pojęcia o bankowości mobilnej

Instytut MANDS przeprowadził dla Money.pl i Interaktywnie.com badanie dotyczące korzystania z usług bankowości mobilnej. Okazuje się, że zaledwie jeden z dziesięciu posiadaczy kont osobistych decyduje się na jego obsługę przez telefon lub aplikacje mobilne. A jeśli już się decyduje, operacje są bardzo sporadyczne.

 

Jeśli już z bankowości mobilnej korzystamy, to zaledwie kilka razy w miesiącu. Taką częstotliwość deklaruje co trzeci badany. Co czwarty obsługuje swoje konto mobilnie raz w miesiącu.

Polacy nie mają pojęcia o bankowości mobilnej 1
źródło: MANDS na zlecenie Money.pl/Interaktywnie.com

Jak pisze Interaktywnie.com, z bankowości mobilnej korzystają przede wszystkim osoby młode, między 25 a 34 rokiem życia. Warto jednak zauważyć, że odsetek starszych osób obsługujących konto przez telefon, jest niewiele niższy.

Polacy nie mają pojęcia o bankowości mobilnej 2

źródło: MANDS na zlecenie Money.pl/Interaktywnie.com

Co ciekawe, z bankowości przez telefon wcale nie korzystają głównie mieszkańcy dużych miast. Prawie 7 procent badanych mieszka w miejscowości powyżej 200 tysięcy mieszkańców.

Bankowość telefoniczna w Polsce jest domeną kilku największych banków. Co piąty mobilny użytkownik konta posiada je albo w Pekao SA, albo w BZ WBK. Oba banki zanotowały po 22 procent wskazań. Na trzecim miejscu – jak podaje Interaktywnie.com – uplasował się bank PKO BP. 12,5 procent badanych osób ma konto w mBanku, natomiast 7,5 procent – w ING.

źródło: Interaktywnie.com

Wpisy promowane

Wydarzenia

Shopper Day 2021
26.10.2021
Expert Summit 2021
04.11.2021
Forum Gospodarki Cyfrowej
09.11.2021
Weź nasz patronat!
31.12.2021

Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.

Przewiń do góry