Przedsiębiorcy – właściciele małych i średnich firm – wydają na promocję w sieci ponad dwa razy więcej niż na reklamę w prasie i prawie dwadzieścia razy więcej niż w radiu i telewizji – wynika z badania serwisu Favore.pl należącego do Grupy Money.pl.
Internet to już dzisiaj medium, w którym polscy przedsiębiorcy reklamują się najchętniej. Wynik wkrótce może być jednak jeszcze lepszy – co trzeci właściciel małej i średniej firmy w Polsce zamierza w najbliższym roku zwiększyć wydatki na ten cel. Favore.pl, internetowy serwis wyszukiwania usług, postanowił zbadać, jakie formy promocji są wśród takich przedsiębiorstw najpopularniejsze.
Z badania Favore.pl wyłania się obraz wyraźnej dominacji internetu w podziale reklamowego tortu. Średnio polski przedsiębiorca wydaje na reklamę w sieci ponad połowę całego budżetu reklamowego swojej firmy. Na drugą pod względem popularności metodę – plakaty, ulotki i inne materiały drukowane – przedsiębiorcy wydają ponad dwukrotnie mniej pieniędzy. Ten punkt to już tylko jedna czwarta reklamowych budżetów wszystkich przebadanych firm.
Dlaczego tak się dzieje? Reklama w internecie, w odróżnieniu od radia i telewizji, jest tania i łatwo dostępna. I przede wszystkim skuteczna – można kierować ją do ściśle określonej grupy odbiorców – na przykład z konkretnego miasta. Dla niewielkich firm to bardzo istotne, że nie wydają pieniędzy na pokazywanie reklam osobom, które nie będą w stanie skorzystać z ich usług.
– Większość badanych przez nas firm obejmuje swoją działalnością niewielki obszar. Ze względu na dość wysokie koszty tej formy promocji, rzadko reklamują się w radiu czy telewizji, chyba że w stacjach lokalnych – tłumaczy wynik badania Adriana Rutowicz, specjalista ds. online marketingu z Favore.pl. – Mali i średni przedsiębiorcy mają przeważnie ograniczone budżety reklamowe, dlatego chętniej wybierają prasę i właśnie internet.
Badanie Favore.pl, przeprowadzono w internecie na próbie 1300 właścicieli małych i średnich firm z terenu całej Polski.
Artykuł w całości na: tej stronie.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.