Polscy przedsiębiorcy gubią się w zasadach GIODO

Opublikowano: 25 marca 2005. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

E-przedsiębiorcy bardzo często nie spełniają obowiązków wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych. Wynika to między innymi z tego, że gubią się w gąszczu zasad i zobowiązań, jakie stawia przed nimi Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych. Takie wnioski wynikają z zakończonego w Katowicach seminarium ‚Internet – skuteczny kanał sprzedaży’.

Podczas prelekcji ‚Internet-skuteczny kanał sprzedaży’ okazało się, że większość polskich przedsiębiorców ma problemy ze zrozumieniem zasad GIODO. Co prawda istnieją materiały, które szeroko omawiają problematykę, ale niestety według uczestników seminarium są one nieczytelne, a przede wszystkim zbyt obszerne. Najczęściej e-sprzedawcy narzekają na trudności związane z:

– rozproszeniem regulacji ustawowych dotyczących ochrony danych osobowych po różnych aktach prawnych,

– zdefiniowaniem i uświadomieniem sobie, czym tak naprawdę są dane osobowe,

– przygotowaniem i wdrożeniem instrukcji zarządzania systemem informatycznym służącym do przetwarzania danych osobowych,

– przestrzeganiem zasad bezpieczeństwa do których zobowiązują ich przepisy.

Wykładowcy starali się przedstawić uczestnikom, jak odnaleźć się w tych skomplikowanych przepisach. Ponadto na przykładzie platformy Brutto.pl pokazano, jak w szybki i prosty sposób można dołączyć do grona wirtualnych sprzedawców zakładając sklep w kilkanaście minut, tym samym odciążając siebie od wypełnienia obowiązków narzuconych przez ustawę o ochronie danych osobowych.

‚Dotarły do nas informacje, że uczestnicy seminarium byli bardzo zadowoleni z przeprowadzenia rzeczowych i cennych wykładów poruszających problematykę związaną z prowadzeniem e-biznesu. Szczególnie interesowały ich stosunkowo trudne do wypełniania obowiązki wirtualnego sprzedawcy oraz kroki, jakie należy podjąć aby działać zgodnie z prawem i wytycznymi o jakich mówi GIODO’ mówi prawnik Brutto.pl – Przemysław Kral.

W drugiej połowie roku odbędzie się kolejne seminarium pokazujące, jak osiągnąć sukces w sieci przy wykorzystywaniu nowoczesnych narzędzi postępując zgodnie z literą prawa.

Sylwester KozakPolscy przedsiębiorcy gubią się w zasadach GIODO

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.