Polska internautka na zakupach

Jedynie 12 proc. internautek nie lubi robić zakupów – pokazują wyniki raportu „Kobieta w sieci” firmy badawczej Gemius SA. Typowa internautka najchętniej zasiadłaby za kierownicą Opla, na wycieczkę pojechałaby do Grecji, a na aukcjach internetowych zwykle kupuje odzież i biżuterię.

Przeglądowy, niemal trzystustronicowy raport prezentuje wyniki badań prowadzonych przez Gemius w latach 2006-2007. W raporcie przedstawiono profil internautki-konsumentki, analizując zachowania konsumenckie i preferencje kobiet w takich obszarach, jak: e-commerce, zakup samochodu, konsumpcja mediów, plany finansowe oraz turystyka.

 

„Prawie połowa polskich internautów to kobiety. Przeciętna internautka spędza w internecie ponad 40 godzin miesięcznie. Rośnie zatem znaczenie tego medium w planowaniu działań reklamowych i komunikacyjnych kierowanych właśnie do tej grupy konsumentów” – wyjaśnia Anna Sulińska, autorka raportu.

 

Wyniki badania pomagają odpowiedzieć na następujące pytania: W jaki sposób prowadzić działania promocyjne skierowane do kobiet? Na co konsumentki zwracają uwagę? Jakie marki i produkty kobiety wybierają najchętniej? Przekrojowe potraktowanie zagadnienia umożliwia zaobserwowanie zmian w sposobie podejmowania decyzji zakupowych kobiet, a także ułatwia zrozumienie ich potrzeb oraz czynników decydujących o wyborze danej marki lub usługi.

 

Kobiety i samochody

Gadżety w aucie? Być może, ale raczej nie w samochodzie należącym do polskiej internautki. Czujniki deszczu, komputer pokładowy, GPS czy czujnik parkowania większość badanych uznaje za nieistotne elementy wyposażenia. Respondentki cenią sobie natomiast praktyczność rozwiązań oraz oszczędność. Dlatego wybierając  auto dwie trzecie badanych sprawdza, ile będzie ono zużywać paliwa, a ponad połowa, jaki typ silnika ma samochód. Przeciętna internautka najchętniej zostałaby posiadaczką samochodu marki Opel (35 proc. wskazań w 2007). Niewiele mniej badanych kobiet widzi się za kierownicą  Volkswagena (30 proc.), BMW (27 proc.) lub Audi (25 proc.).

 

Zakupy offline i online

Zakupy są dla kobiet przede wszystkim sposobem na przyjemne spędzenie czasu. Co piąta internautka twierdzi, że uwielbia robić zakupy (21 proc.), a ponad połowa badanych mówi, że je lubi (53 proc.). Jak pokazują wyniki badania rośnie także grupa kobiet kupujących on-line, co wiąże się z coraz większą popularnością sklepów i aukcji internetowych wśród polskich internautów.

 

Polska internautka na zakupach 1

W 2007 roku o ponad 20 proc. wzrosła liczba internautek, które kiedykolwiek dokonały zakupów za pośrednictwem internetu. Podczas gdy w 2006 roku prawie co druga użytkowniczka internetu przyznawała, że kupuje towary w sieci, w 2007 roku na takie zakupy zdecydowało się już 61 proc. z nich. W sklepach internetowych kobiety zwykle kupują książki, płyty i filmy (74 proc.), natomiast na aukcjach internetowych odzież i biżuterię (60 proc.).

 

Życie na kredyt?

Według raportu, co druga internautka posiada przynajmniej jeden produkt kredytowy. Najbardziej popularnym rodzajem zadłużenia jest karta kredytowa – jej posiadanie deklaruje 31 proc. respondentek. Kredyt w ramach rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego zaciągnęło 14 proc. internautek, a niewiele mniej, 13 proc. jest obciążonych kredytem gotówkowym. Co dziewiąta internautka – jak czytamy w raporcie – posiada kredyt hipoteczny.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top