Polska myśl internetowa – mobilne listy zakupów od Listonic

Opublikowano: 28 września 2009. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , ,

Wymyślony i stworzony przez trzech absolwentów Politechniki Łódzkiej projekt ma być przykładem oryginalnego, polskiego pomysłu, a nie kopii istniejącego już gdzieś rozwiązania. Ich serwis, Listonic, ma pozwalać na wygodne tworzenie list zakupów, dostępnych zarówno z poziomu komputera, jak i telefonu komórkowego.

Listonic jest systemem mobilnych list zakupów dedykowanych rodzinom, grupom przyjaciół i znajomych, współlokatorom – wszystkim, którzy wspólnie robią zakupy.

Listonic mężczyznom pomaga zapanować na zakupami, a kobietom nad mężczyznami. Od teraz żona nie musi dzwonić/smsować do męża i podawać przez telefon, co dołożyć do listy zakupów. Wystarczy jedynie dopisać produkty do wspólnej listy Listonic, a osoba chodząca po sklepie zobaczy zmiany i kupi, co potrzeba, nie zgubi kartki z listą zakupów, nie zgubi się w smsach – przekonują twórcy serwisu, którzy wymieniają również sześć mocy Listonica:

  • Moc edycji – listę zakupową możecie edytować z wykorzystaniem dowolnego, używanego przez Was urządzenia mobilnego.
  • Moc przywoływania –  Wasze listy zakupów są wszędzie z Wami. Zawsze kiedy ich potrzebujecie.
  • Moc współdzielenia – kiedy ktoś z Was wyedytuje listę, zmiany zostaną naniesione także na listach pozostałych członków rodziny, przyjaciół, znajomych itp.
  • Moc zapamiętywania –  Listonic zapamiętuje Wasze listy zakupów co znajduje zastosowanie przy cyklicznych, powtarzalnych zakupach (tygodniowych, miesięcznych, „na specjalne okazje”).
  • Moc opamiętania – badania „Journal of Consumer Research” dowodzą że ludzie robiący zaplanowane zakupy z listą wydają na nie zdecydowanie mniej, niż Ci którzy decyzje zakupowe podejmują w miejscu sprzedaży.
  • Moc transformacji – jeżeli Wasze urządzenie mobilne jest z jakiegoś powodu niedostępne listę Listonica możecie z łatwością wydrukować w kilku eleganckich i przejrzystych formatach.

Listonic został wymyślony i stworzony przez trzech absolwentów Politechniki Łódzkiej, ale jego historia zaczyna się jeszcze na uczelni. Mobilna lista zakupów była projektem akademickim, później rozwijanym w „garażu” i po godzinach. Następnie projekt zdobył uznanie w dwóch konkursach, aby w końcu zwrócić uwagę funduszu Venture Capital, który to zdecydował się na inwestycję w serwis.

Najważniejsze w Listonic’u jest to, że powstał z realnej potrzeby i pomaga zwykłym ludziom w codziennym życiu. Dziwne, że wraz ze swoją funkcjonalnością, choć prosty jest unikalny na skalę światową. Chcemy, żeby kolejny sukces w polskim internecie należał do pomysłu oryginalnego, a nie kopii czegoś z „zachodu” (patrz większość rodzimych serwisów) – mówią twórcy.

Korzystanie z serwisu jest darmowe. Niedawno ukazała się również dedykowana aplikacja na iPhone’a. Pod adresem m.listonic.pl dostępna jest mobilna wersja platformy. Serwis ma być nadal rozbudowywany i udoskonalany.

listonic.pl

Dawid ZarazińskiPolska myśl internetowa – mobilne listy zakupów od Listonic

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.