Polski eGovernment na poziomie lokalnym nie jest jeszcze w pełni ukształtowany – wynika z badania I-Metrii nt. oczekiwań obywateli i przedsiębiorców wobec serwisów internetowych urzędów miast, którego wyniki opracowano w postaci raportu pt. „eObywatel”.
Taka sytuacja – zdaniem analityków firmy badawczej I-Metria – spowodowana jest niewystarczającym zrozumieniem możliwości płynących z pełnego wykorzystania Internetu. Jednak stan ten powoli ulega zmianie, co wiąże się m.in. szeroko zakrojoną edukacją obywatelską na szczeblu samorządowym i pozarządowym odnośnie społeczeństwa informacyjnego i korzyści, jakie niesie ono ze sobą.
Wyniki przeprowadzonej ankiety wskazują na wysoką popularność serwisów lokalnych wśród internautów. Oficjalne strony urzędów miast odwiedziło 59% badanych. Co jest interesujące zdaniem analityków, to fakt, że internauci o wiele rzadziej odwiedzają komercyjne strony poświęcone tematyce miasta (tylko 40% respondentów deklarowało, iż odwiedziło tego typu strony). Popularność oficjalnych serwisów urzędów miast nie przekłada się niestety na częstotliwość korzystania z ich zawartości, co zdaniem badaczy wynika z różnicy pomiędzy oczekiwaniami odbiorców, które są niewspółmiernie większe od tego, co gminy są im w stanie zaoferować.
Do źródeł informacji o witrynie urzędu respondenci m.in. zaliczyli wyszukiwarki (45%), znajomych (20%) oraz prasę (13%). Internauci szukający informacji o swoim mieście to przeważnie ludzie młodzi – w przedziale wieku 15-24 lata (32%) oraz 25-34 lata (23%), charakteryzujący się wykształceniem średnim (38%) oraz wyższym (38%). Ponad połowa łączyła się z urzędem online za pomocą modemu – dwie trzecie badanych.
Raport również możliwy do ściągnięcia-
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.