Polski eGovernment

Polski eGovernment na poziomie lokalnym nie jest jeszcze w pełni ukształtowany – wynika z badania I-Metrii nt. oczekiwań obywateli i przedsiębiorców wobec serwisów internetowych urzędów miast, którego wyniki opracowano w postaci raportu pt. „eObywatel”.
Taka sytuacja – zdaniem analityków firmy badawczej I-Metria – spowodowana jest niewystarczającym zrozumieniem możliwości płynących z pełnego wykorzystania Internetu. Jednak stan ten powoli ulega zmianie, co wiąże się m.in. szeroko zakrojoną edukacją obywatelską na szczeblu samorządowym i pozarządowym odnośnie społeczeństwa informacyjnego i korzyści, jakie niesie ono ze sobą.

Wyniki przeprowadzonej ankiety wskazują na wysoką popularność serwisów lokalnych wśród internautów. Oficjalne strony urzędów miast odwiedziło 59% badanych. Co jest interesujące zdaniem analityków, to fakt, że internauci o wiele rzadziej odwiedzają komercyjne strony poświęcone tematyce miasta (tylko 40% respondentów deklarowało, iż odwiedziło tego typu strony). Popularność oficjalnych serwisów urzędów miast nie przekłada się niestety na częstotliwość korzystania z ich zawartości, co zdaniem badaczy wynika z różnicy pomiędzy oczekiwaniami odbiorców, które są niewspółmiernie większe od tego, co gminy są im w stanie zaoferować.

Do źródeł informacji o witrynie urzędu respondenci m.in. zaliczyli wyszukiwarki (45%), znajomych (20%) oraz prasę (13%). Internauci szukający informacji o swoim mieście to przeważnie ludzie młodzi – w przedziale wieku 15-24 lata (32%) oraz 25-34 lata (23%), charakteryzujący się wykształceniem średnim (38%) oraz wyższym (38%). Ponad połowa łączyła się z urzędem online za pomocą modemu – dwie trzecie badanych.

Raport również możliwy do ściągnięcia-

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top