Polskie firmy a biznesowe portale społecznościowe – raport GoldenLine

Opublikowano: 17 sierpnia 2012. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

GoldenLine – biznesowy portal społecznościowy, zanotował 11 procentowy wzrost zarejestrowanych w nim firm w stosunku do grudnia ubiegłego roku.

Polskie firmy a biznesowe portale społecznościowe – raport GoldenLine 1Z raportu sporządzonego przez serwis społecznościowy GoldenLine wynika, że w ciągu ostatnich 9 miesięcy wzrosła liczba firm posiadających swoje profile w biznesowej społeczności internetowej.

Obecnie na GoldenLine zarejestrowanych jest ponad 50 tys. przedsiębiorstw z ponad 46 branż, jest to o 11 proc. więcej niż grudniu ubiegłego roku. Największy wzrost odnotowano w takich branżach jak Sprzedaż, Informatyka, Internet i E-commerce, Marketing, Reklama i Public Relations oraz Doradztwo i Konsulting.

W Stanach zjednoczonych już 80 proc. pracodawców traktuje media społecznościowe nie tylko jako narzędzie w procesie rekrutacji, ale i komunikacji zewnętrznej czy marketingowej. Kilkutysięczny wzrost firmowych profili GoldenLine to dowód na to, że te liczby zaczęły przemawiać do polskich pracodawców, których większość bardzo długo nie traktowała mediów społecznościowych poważnie – powiedziała Monika Samojlik, marketing manager serwisu społecznościowego GoldenLine.pl.

Jak wynika z badania Wyzwania HR w 2012 roku, przeprowadzonego przez Pracuj.pl, na chwilę obecną 30 proc. polskich firm deklaruje, że korzysta z biznesowych serwisów społecznościowych w procesie rekrutacji.

Media społecznościowe stanowią także ważne narzędzie przewagi konkurencyjnej w procesie rekrutacji. Poszukiwanie pracowników w społecznościach internetowych jest znacznie bardziej efektywne niż korzystanie tylko i wyłącznie z tradycyjnych internetowych serwisów rekrutacyjnych.

Mimo tego, iż zasięg portali społecznościowych jest równy zasięgowi internetu, pracodawcy ostrożnie podchodzą do tego typu rozwiązań. Najczęściej jest to wynik braku wystarczających informacji dotyczących poszczególnych narzędzi i sposobu rekrutacji poprzez serwisy społecznościowe.

Większość polskich przedsiębiorców jeszcze nie do końca zdaje sobie sprawę, jak wiele mogą osiągnąć przez aktywną obecność w sieci i zaplanowaną strategię wykorzystania mediów społecznościowych. Obecnie największym wyzwaniem dla pracodawców w biznesowych sieciach społecznościowych jest przede wszystkim skuteczna budowa wizerunku – powiedziała Marta Zielińska, dyrektor w MSLGROUP Social Hive Poland, agencji interaktywnej zajmującej się komunikacją w mediach społecznościowych.

Z analizy działu handlowego GoldenLine wynika, iż coraz więcej pracodawców obecnych na tym portalu zaczyna postrzegać jego użytkowników nie tylko jako potencjalnych pracowników, ale i konsumentów czy partnerów biznesowych.

Niecały milion użytkowników GoldenLine to rzesza osób, które za pomocą wpisów w ponad 27 tys. grupach dyskusyjnych mogą dzielić się swoimi wrażeniami na temat danej firmy z innymi użytkownikami. Pracodawcy obecni na GoldenLine dostrzegli ten potencjał, moderując własne grupy dyskusyjne, czy rozsyłając branżowe biuletyny informacyjne, redagowane przez firmowych ekspertów.

Michał NewiakPolskie firmy a biznesowe portale społecznościowe – raport GoldenLine

Podziel się!

O autorze

michal