Usługi turystyczne za 312 tysięcy sprzedał serwis turystyczny Wakacje.pl w pierwszym kwartale 2002 roku.
W pierwszym kwartale Spółka uzyskała przychód 84 tysięcy, natomiast dochód wyniósł 14 tysięcy. W roku 2001 roku przychód wyniósł 230 tysięcy, a dochód 21 tysięcy. Na tle złej sytuacji gospodarczej, upadających spółek internetowych oraz uzyskania takich obrotów w nie najlepszym okresie dla branży turystycznej jest to wynik imponujący.
Obrót uzyskano dzięki sprzedaży przede wszystkim wycieczek czarterowych, które stanowiły aż 90 % całego obrotu. Największą popularnością cieszyły się wczasy czarterowe na Dominikanę. Internauci korzystali w tym czasie przede wszystkim z takich biur podróży, jak: Big Blue, Rainbow Tours, Selectours oraz As Tour.
Liczba rezerwacji on-line w marcu oraz styczniu kształtowała się na podobnym poziomie i wyniosła około 520, w lutym około 360. Rezerwacje on-line obejmowały zarówno oferty wyjazdowe, jak i obiekty turystyczne. Liczba zapytań on-line Internautów w miesiącu marcu była 2 – krotnie wyższa w porównaniu do stycznia i lutego.
Spółka od początku istnienia nie była dofinansowana przez żaden podmiot zewnętrzny. Koszty zatrudnienia i inwestycji zapewniających systematyczny rozwój firmy były finansowane z bieżących środków. „Mamy niewielkie koszty własne, staramy się wypracowywać jak największe zyski. Nie wymagamy zastrzyku finansowego z zewnątrz. Obecnie firma notuje zyski, niemniej przyjmiemy inwestora, który zapewni długofalowy rozwój” – mówi Prezes Wakacje.pl Michał Kaczorowski .
Głównym źródłem przychodów Wakacje.pl jest prowizja od sprzedaży ofert turystycznych. Przychody są realizowane również w znikomej części od sprzedaży innych produktów związanych z turystyką i podróżami oraz ze sprzedaży reklam. Dla Spółki najważniejsza jest działalność podstawowa, czyli sprzedaż turystyki. W pierwszym kwartale 2002 roku Spółka podpisała umowy z kolejnymi biurami podróży: BEST REISEN, ALADIN, Adriatyk, Nestor Travel, Opal Travel oraz EL GRECO. Obecnie w bazie zgromadzonych jest ponad 100 tysięcy ofert, które można zarezerwować bezpośrednio przez internet.
W roku 2002 Spółka planuje opanować 50% transakcji turystycznych w Polskim internecie, prezentować szeroką ofertę biur turystycznych oraz stworzyć system automatycznej rezerwacji i obsługi (bezpośrednio przez biura) wykorzystując istniejące oprogramowanie w biurach turystycznych oraz model CRM (zarządzania klientami).
Portal www.wakacje.pl sprzedaje jako agent oferty turystyczne 23 biur podróży, a swojej bazie prezentuje oferty aż 80 innych – średnich i małych biur turystycznych. Serwis promowany jest w Internecie głównie pod adresem www.wakacje.pl, ale można się z nim połączyć wpisując także inne popularne adresy turystyczne takie, jak: www.wypoczynek.com.pl, www.wypoczynek.pl, www.vacations.pl, www.last-minute.pl, www.last-minute.com.pl, www.noclegi.com.pl .
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.