Praca w e-biznesie ważna jak nigdy: 4 kluczowe wnioski [RAPORT]

Jak branża e-biznesu przechodzi przez trudny pandemiczny czas? Jaką perspektywę mają na to praktycy? Czy praca w e-biznesie jest doceniana? Odpowiedzi przynosi nowy raport Semcore.

Efektem prac ekspertów Semcore jest „Raport e-commerce: perspektywa pracowników branży”. Jego twórcy zadali swoim rozmówcom pytania o to, jakie wyzwania pojawiają się przed branżą, jakie zagrożenia i szanse dla sklepów internetowych stworzyła pandemia i na co warto zwrócić uwagę, jeśli chcemy, by biznes w internecie efektywnie się rozwijał.

Praca w e-biznesie oczami praktyków

O opinie zapytaliśmy specjalistów zaangażowanych w tworzenie sklepów internetowych oraz ekspertów odpowiedzialnych za ich rentowność. Oddaliśmy głos osobom na różnych szczeblach kariery, od juniorów przez seniorów, pracowników działu HR, po właścicieli biznesów e-commerce. To pozwoliło nam uzyskać wielowymiarowe spojrzenie na obecną sytuację sklepów internetowych, a także nakreślić jej ewentualny kierunek rozwoju w przyszłości – przekonują.

Badanie objęło trzy główne segmenty branży e-commerce: biznes, narzędzia oraz HR. Pierwszy z nich przedstawia rozwój sklepów internetowych na przestrzeni ostatniego 1,5 roku oraz prognozy dotyczące jego kierunku w przyszłości. Segment narzędzi określa, jakie konkretne sposoby są aktualnie najbardziej opłacalne przy tworzeniu i prowadzaniu sklepu internetowego. Ostatni segment, czyli HR, przedstawia, które stanowiska pracy są dziś najbardziej intratne w kontekście efektywnego rozwoju branży e-commerce i jakie z nich będą pożądane w przyszłości. 

praca w e-biznesie raport

Świetny czas dla e-biznesu

Oto kilka ciekawych wniosków z badania:

  • Większość ankietowanych wskazała na zdecydowany wzrost znaczenia kanału e-commerce w ich organizacjach. Ale brak odpowiedniego skupienia sił i wystarczająco wysokiej priorytetyzacji zadań na początku drogi z e-commerce, niestety nie pozwolił na wykorzystanie w pełni hossy w sprzedaży online.
  • Niektórzy decydenci powątpiewali w umiejętności i możliwości własnych pracowników, przez co niejednokrotnie brakowało pełnego wsparcia i wiary w powodzenie przedsięwzięcia, a także akceptacji pomysłów, które mogłyby rozwijać kanał e-commerce.
  • Dane wskazują, że dla przedsiębiorstw kluczowe stało się dbanie o doświadczenia użytkowników związane z wizytą w ich sklepie internetowym. Można wnioskować, że ma to związek z chęcią optymalizacji kosztowej, czyli maksymalizacją przychodów z pozyskanego ruchu. Stało się to istotniejsze od pozyskiwania nowego ruchu, który nie zawsze przekłada się na sprzedaż.
  • Znacznie zwiększyło się zapotrzebowanie na pracowników związanych z e-biznesem, przez co uległy zmianie także inwestycje w samych pracowników (więcej szkoleń, wyższe płace). Sami pracownicy poczuli się docenieni i zmieniła się ich rola w organizacji. Praca w e-biznesie jest postrzegana jako coraz ważniejsza.

Raport znaleźć można pod tym adresem. Nasza redakcja objęła jego publikację swoim patronatem.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Expert Summit 2021
04.11.2021
Forum Gospodarki Cyfrowej
09.11.2021
Weź nasz patronat!
31.12.2021

Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.

Przewiń do góry