Jak branża e-biznesu przechodzi przez trudny pandemiczny czas? Jaką perspektywę mają na to praktycy? Czy praca w e-biznesie jest doceniana? Odpowiedzi przynosi nowy raport Semcore.
Efektem prac ekspertów Semcore jest „Raport e-commerce: perspektywa pracowników branży”. Jego twórcy zadali swoim rozmówcom pytania o to, jakie wyzwania pojawiają się przed branżą, jakie zagrożenia i szanse dla sklepów internetowych stworzyła pandemia i na co warto zwrócić uwagę, jeśli chcemy, by biznes w internecie efektywnie się rozwijał.
Praca w e-biznesie oczami praktyków
O opinie zapytaliśmy specjalistów zaangażowanych w tworzenie sklepów internetowych oraz ekspertów odpowiedzialnych za ich rentowność. Oddaliśmy głos osobom na różnych szczeblach kariery, od juniorów przez seniorów, pracowników działu HR, po właścicieli biznesów e-commerce. To pozwoliło nam uzyskać wielowymiarowe spojrzenie na obecną sytuację sklepów internetowych, a także nakreślić jej ewentualny kierunek rozwoju w przyszłości – przekonują.
Badanie objęło trzy główne segmenty branży e-commerce: biznes, narzędzia oraz HR. Pierwszy z nich przedstawia rozwój sklepów internetowych na przestrzeni ostatniego 1,5 roku oraz prognozy dotyczące jego kierunku w przyszłości. Segment narzędzi określa, jakie konkretne sposoby są aktualnie najbardziej opłacalne przy tworzeniu i prowadzaniu sklepu internetowego. Ostatni segment, czyli HR, przedstawia, które stanowiska pracy są dziś najbardziej intratne w kontekście efektywnego rozwoju branży e-commerce i jakie z nich będą pożądane w przyszłości.
Świetny czas dla e-biznesu
Oto kilka ciekawych wniosków z badania:
- Większość ankietowanych wskazała na zdecydowany wzrost znaczenia kanału e-commerce w ich organizacjach. Ale brak odpowiedniego skupienia sił i wystarczająco wysokiej priorytetyzacji zadań na początku drogi z e-commerce, niestety nie pozwolił na wykorzystanie w pełni hossy w sprzedaży online.
- Niektórzy decydenci powątpiewali w umiejętności i możliwości własnych pracowników, przez co niejednokrotnie brakowało pełnego wsparcia i wiary w powodzenie przedsięwzięcia, a także akceptacji pomysłów, które mogłyby rozwijać kanał e-commerce.
- Dane wskazują, że dla przedsiębiorstw kluczowe stało się dbanie o doświadczenia użytkowników związane z wizytą w ich sklepie internetowym. Można wnioskować, że ma to związek z chęcią optymalizacji kosztowej, czyli maksymalizacją przychodów z pozyskanego ruchu. Stało się to istotniejsze od pozyskiwania nowego ruchu, który nie zawsze przekłada się na sprzedaż.
- Znacznie zwiększyło się zapotrzebowanie na pracowników związanych z e-biznesem, przez co uległy zmianie także inwestycje w samych pracowników (więcej szkoleń, wyższe płace). Sami pracownicy poczuli się docenieni i zmieniła się ich rola w organizacji. Praca w e-biznesie jest postrzegana jako coraz ważniejsza.
Raport znaleźć można pod tym adresem. Nasza redakcja objęła jego publikację swoim patronatem.
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.