Pracownik Google podpowiada specjalistom od SEO

Opublikowano: 17 listopada 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Podczas odbywającej się właśnie konferencji PubCon, poświęconej marketingowi w wyszukiwarkach i mediach społecznych pracownik Google przedstawił kilka ciekawych informacji na temat najważniejszej wyszukiwarki świata.

Matt Cutts, pracownik działu Search Quality w Google podczas swojej prezentacji nakreślił kilka wskazówek na temat współpracy z Google. Serwis SearchEngineLand wypunktował najważniejsze wiadomości.

Pracownik Google podpowiada specjalistom od SEO 1Google zdaje sobie sprawę z większej ilości spamu w wynikach wyszukiwania. Jest to spowodowane większym zaangażowaniem firmy w inne projekty. Google wraca jednak do tego zagadnienia i można spodziewać się poprawy w tej kwestii.

Cutts powiedział też, że Google zredukowała o 90 proc. ilość zhackowanych witryn widocznych widocznych w wynikach wyszukiwania. Co więcej, już wkrótce w Google Webmaster Tools (Narzędzia dla Webmasterów) dostępne będą specyficzne powiadomienia dotyczące obecności spamu na posiadanych przez użytkownikach stronach.

Pracownik Google poradził specjalistom od SEO by nie koncentrowali się na próbie odkrycia magicznego algorytmu wyszukiwarki, a zamiast tego próbowali przewidzieć, w którą stronę rozwinie się produkt jako całość. Wskazał jednak kilka konkretnych rad np. by umieszczać najistotniejsze linki w początkowych rejonach artykułów. Google kieruje się ok. 200 czynnikami przy tworzeniu rankingów, ale zmienne te mają nawet powyżej 50 różnych kombinacji.

Matt Cutts zapowiedział, że Google przyjrzy się przyczynom wysokich pozycji serwisów, których domena oparta jest na słowach kluczowych. Powstać ma również narzędzie, które blokować będzie płatne linki na stronach.

Dawid ZarazińskiPracownik Google podpowiada specjalistom od SEO

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.