Prawo własności intelektualnej i reklamy

Opublikowano: 17 listopada 2009. Kategoria: Patronaty. Tagi: , ,

3-4 grudnia 2009 roku, hotel Sofitel Victoria, Warszawa

Szeroko rozumiane prawo własności intelektualnej (prawo autorskie, prawo własności przemysłowej) stało się w ostatnich latach dziedziną szczególnie ważną dla wielu polskich i zagranicznych przedsiębiorców, współczesna gospodarka opiera się bowiem na wiedzy, pomysłowości i innowacyjności. Przedmiotem prawa własności intelektualnej jest właśnie ochrona rezultatów umysłowej twórczości człowieka, w szczególności jej ekonomicznego wymiaru.

Istnieje szczególnie bliski związek pomiędzy prawem własności intelektualnej a rynkiem reklamy. Reklama nie tylko stanowi utwór w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. Prawo Autorskie, ale i bezpośrednio odnosi się do innych przedmiotów prawa własności intelektualnej, w tym w szczególności znaków towarowych. Jednocześnie, reklama często odnosi się do innych utworów, wykorzystując ich powszechną rozpoznawalność i zakorzenienie w kulturze.

W praktyce, problemy prawa własności intelektualnej i prawa reklamy często przenikają się, tworząc wyzwania tak dla specjalistów od marketingu jak i prawników. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku, Most Wanted! Conferences & Events wraz z Kancelarią Prawną Chałas i Wspólnicy zaprasza Państwa na konferencję poświęconą najciekawszym zagadnieniom prawa własności intelektualnej i problemom branży reklamowej.

Warsztaty kierowane są do:

  • Kadry zarządzającej, dyrektorów, kierowników, specjalistów z:
  • wydawnictw: muzycznych, książkowych, prasowych
  • rozgłośni radiowych i stacji telewizyjnych
  • wytwórni fonograficznych i producentów filmowych
  • agencji reklamowych
  • serwisów społecznościowych
  • wytwórni fonograficznych
  • portali internetowych
  • departamentów marketingu
  • twórców i osób zainteresowanych ochroną własności intelektualnej i nowymi technologiami
  • domów mediowych
  • agencji interaktywnych zajmujących się marketingiem internetowym
  • agencji reklamowych zajmujących się marketingiem sportowym
  • specjalistów PR
  • webmasterów

Najważniejsze zagadnienia:

  • Ochrona własności intelektualnej
  • Ochrona prawno autorska ogólnie dostępnych materiałów
  • Reklama ukryta, ze szczególnym uwzględnieniem product placement
  • Ochrona własności intelektualnej w nowych instrumentach wykorzystywanych w
    działaniach reklamowych (Reklama 2.0)
  • Nieuczciwa konkurencja w reklamie
  • Prawne aspekty pozycjonowania stron www
  • Utwór w utworze – cytat, pastisz, parodia i karykatura w reklamie
  • Reklama porównawcza i superlatywna
  • Ochrona znaków towarowych w Internecie
  • Ambush marketing a EURO 2012

Prelegenci:

  • Marcin Barycki, Rzecznik Patentowy, Szef Departamentu Prawa Własności Przemysłowej Kancelarii Prawnej Chałas i Wspólnicy, Członek Polskiej Izby Rzeczników Patentowych
  • dr Bogdan Fischer, Radca Prawny, Partner Kancelarii Prawnej Chałas i Wspólnicy
  • Joanna Racewicz, dziennikarka, felietonistka, prezenterka telewizyjna i radiowa
  • Krzysztof Szaniawski, Ekspert Departamentu Własności Przemysłowej Kancelarii Prawnej Chałas i Wspólnicy

Więcej informacji na mostwanted.pl

Dawid ZarazińskiPrawo własności intelektualnej i reklamy

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.