Predefiniowane profile behawioralne w ofercie reklamowej Onetu

Opublikowano: 22 października 2008. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Portal Onet.pl rozszerza ofertę targetowania behawioralnego reklam. Dostępna dotąd propozycja profili behawioralnych tworzonych „na miarę”, czyli indywidualnie pod konkretną kampanię klienta, została wzbogacona o 11 predefiniowanych profili behawioralnych.

Przygotowanie profili predefiniowanych oparto na szczegółowej analizie zachowań internautów w portalu Onet.pl i innych serwisach Grupy Onet.pl SA. Do stworzenia nowej oferty posłużyły zapisywane w bazie danych informacje, jakie serwisy odwiedza użytkownik, jak długo i jak często, w jaki sposób z nich korzysta, a także jakie słowa kluczowe wpisuje w wyszukiwarce. Co więcej, dane te zostały rozszerzone o kryteria socjodemograficzne pochodzące z badań ankietowych.

Ze stworzonej w ten sposób bazy wybrano kryteria targetowania (zachowania i cechy użytkowników) najlepiej odpowiadające potrzebom reklamodawcy w przypadku konkretnych branż, produktów i usług. W ten sposób powstały profile opisujące użytkowników z takich grup, jak: Przedsiębiorcy SOHO (Sektor małych i średnich przedsiębiorstw), Inwestorzy, Automaniacy, Dbający o zdrowie, Uroda i moda, Głodni wiedzy, Kulinarni podróżnicy, Kinomani, Melomani, Podróżnicy oraz Telemobilni, czyli użytkownicy zainteresowani tematyką telefonii komórkowej i technologii mobilnych. W ofercie można znaleźć szczegółowe informacje na temat doboru kryteriów składających się na konkretny profil predefiniowany.

Targetowanie behawioralne jest szansą dla reklamodawców na dużo lepsze dopasowanie ich działań do rzeczywistych potrzeb internautów. Dzięki szczegółowej analizie zachowań użytkownika sieci możemy z dużo większym prawdopodobieństwem rozpoznać jego rzeczywiste potrzeby, a to pozwala na zaprezentowanie mu reklamy, która nie tylko nie będzie go irytować, ale będzie dla niego dodatkową wartością. Targetowanie behawioralne przekłada się na skuteczniejsze prowadzenie kampanii reklamowych w Internecie, niezależnie od tego, czy mają one charakter wizerunkowy, czy sprzedażowy – mówi Paweł Korzeniowski, Product  Manager w Onet.pl

Na zachodnich rynkach wydatki na reklamę targetowaną behawioralnie rosną bardzo dynamicznie. Według prognoz firmy eMarketer wartość rynku reklamy behawioralnej w USA sięgnie w tym roku 1 mld dol., w przyszłym roku 1,65 mld dol. a w 2010 już 2,6 mld dol. (raport „Behavioral Targeting: Advertising Gets Personal, czerwiec 2007).

Hanna LaskowskaPredefiniowane profile behawioralne w ofercie reklamowej Onetu

Podziel się!

O autorze

hania