Prognozy dla sieciowej reklamy wideo nadal optymistyczne

Mimo gospodarczego wyhamowania eksperci serwisu eMarketer są zgodni – sieciowa reklama wideo nadal będzie się rozwijać, a liczba widzów w kolejnych latach wzrośnie.

Współpracująca z eMarketerem firma badawcza LiveRail stwierdziła, że w 2010 wydatki na ten cel wyniosą 1,4 mld USD. Będzie to oznaczać skok o ponad 100% – z 619 milionów w 2008.

Rozwój reklamy wideo będzie znacznie szybszy niż całego rynku online. W tym drugim przypadku dojdzie do wyhamowania – roczne wzrosty spadną z 23-25% do 15-19%. Szczegóły w tabeli:

Prognozy dla sieciowej reklamy wideo nadal optymistyczne 1

Serwis zwraca uwagę, że większość ostatnich prognoz dotyczących internetowego wideo była optymistyczna. Trudno się temu dziwić – obecnie połowa użytkowników w USA ogląda filmy poprzez WWW. Do 2012 odsetek ten wyniesie 90%.

Ludzie oglądają wideo w sieci bo jest to wygodne – tak wynika z badań The Conference Board i TNS. Dużą rolę odgrywa także większa elastyczność (uniezależnienie się od sztywnej ramówki telewizyjnej) oraz mniejsza liczba reklam.

Prognozy dla sieciowej reklamy wideo nadal optymistyczne 2

Źródło: eMarketer

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top