Po niemal rocznych staraniach zmierzających do utworzenia związku reklamodawców na polskim rynku jego pomysłodawcy – Roman Jędrkowiak i Rafal Szysz wycofali się z tego projektu. Powodem jest brak zainteresowania wystarczającej liczby firm do sformalizowania Związku.
Rafał Szysz i Roman Jędrkowiak twórcy idei związku reklamodawców Advertisers PL w Polsce zawiesili czasowo wszelkie działania związane z tą inicjatywą. Podobne organizacje od lat z powodzeniem funkcjonują w wielu krajach w Europie i na świecie, zrzeszając od kilkudziesięciu do kilkuset członków i mają wpływ na kształtowanie rynku reklamy zarówno na poziomie narodowym jak i międzynarodowym. Jednak wśród firm działających na naszym rynku inicjatywa ta nie spotkała się z zainteresowaniem wystarczającym do realizacji założonych celów.
Zdaniem pomysłodawców Advertisers.PL pomysł zrodził się w naszych warunkach zbyt wcześnie – polski rynek okazał się jeszcze nie dojrzały na tego typu inicjatywę. Na tym etapie jego rozwoju reklamodawcy nie dostrzegli potencjalnych korzyści z funkcjonowania w sformalizowanej organizacji.
Jej siłą miała być odpowiednia ilość firm zrzeszonych i zainteresowanych wspólnym działaniem. Celem pomysłodawców było zgromadzenie kilkudziesięciu marketerów.
– Jesteśmy zaskoczeni, że wiele firm nie widzi korzyści z uczestnictwa w związku, szczególnie w dobie postępujących regulacji dotyczących rynku reklamy, ograniczonej kreatywności polskiego rynku i skomplikowanej sytuacji w zakupie mediów. Najwyraźniej reklamodawcy w naszym kraju nie są wystarczająco dojrzali by współpracować i współdziałać w sprawach dla nich kluczowych, przy zachowaniu prawa konkurencji. Szczególnie, że tego rodzaju współpraca od lat istnieje po stronie agencji i właścicieli mediów – mówi Rafał Szysz, pomysłodawca Advertisers.PL.
Inicjatywę poparły i wstępnie zadeklarowały członkostwo: Bank Zachodni WBK S.A., ING Banki Śląski S.A., ING Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A., Liberty Seguros Compania de Seguros y Reaseguros S.A., Powszechny Zakład Ubezpieczeń S.A., P4 Sp. z o.o., TUI Poland Sp. z o.o., Dr. Oetker Polska Sp. z o.o. oraz Coca-Cola Poland Services Sp. z o.o.
Wpisy promowane
- Czym są umiejętności interpersonalne i w jaki sposób je rozwijać?Umiejętności interpersonalne to istotny element zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Obejmują zdolność komunikacji, empatii, asertywności oraz umiejętność pracy ...
- Zrównoważone urządzenia firmy Mewa do czyszczenia części to mniej zagrożeń na stanowisku roboczymW ciągu ostatnich dziesięcioleci znacznie zmienił się sposób produkcji i serwisowania samochodów. Widoczne jest to szczególnie w warsztatach samochodowych – ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 20-21.05.2025 E-Commerce Connect
- 21-22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
- 21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
- 04-05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
- 04-05.06.2025 Perspektywy Women in Tech Summit
- 10.06.2025 IT Unplugged
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!